فوتبالیست ها

بیوگرافی کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور جهان و حواشی اخیر

5/5 - (1269 امتیاز)

بیوگرافی کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور جهان

امروز همراه شما هستیم با مقاله ای از بیوگرافی،زندگینامه و حواشی زندگی مرد رویایی و اسطوره ی کل تاریخ فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو!باهامون همراه باشید😉

کریستیانو رونالدو دوس سانتوس آویرو،معروف ترین فوتبالیست کل ادوار و به گفته ی کارشناسان و منتقدان یکی از بهترین بازیکنان کل تاریخ فوتبال هستش؛اما نکته ی حائز اهمیت،سیر طولانی زندگی پر پیچ خم رونالدو تا رسیدن به سکوی موفقیته!

همونجور که شاید خودتون هم بدونید رونالدو کودکی نسبتا سختی داشته و از زمان تولدش توی تاریخ پنجم فوریه سال 1985 در شهر فونچال واقع در یکی از مناطق خودمختار پرتغال به دنیا اومد (جالبه بدونین که این منطقه از نظر فاصله به مراکش و آفریقا نزدیک تره تا پرتغال!)؛خوزه دینیس آویرو پدر رونالدو مامور شهرداری بود و اعتیاد شدیدی به مصرف الکل داشت؛پدر رونالدو در حالی که رونالدو فقط 20 سال داشت از دنیا رفت.

همچنین به گفته ی رونالدو،این بازیکن تمام چیز هایی که به دست آورده رو مدیون مادرش ماریا دولوس دوس سانتوس است،چرا که مادر اون که یک آشپز بود در حالی که رونالدو فقط 12 سال داشت،در عین فقر و نداری،اون رو به مدرسه ی فوتبال فرستاد؛همچنین رونالدو 2 خواهر و یک برادر بزرگتر از خودش داره؛این بازیکن نوجوانی پر مشغله ای داشته و نتونسته بیشتر از 6 کلاس تحصیل کنه؛همچنین رونالدو توی نوجوانی به بیماری تاکی کاردی مبتلا بود و برای درمان تحت عمل جراحی قرار گرفته….

بیوگرافی کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور جهان

اسم رونالدو

جالبه بدونین که انتخاب اسم رونالدو برای این اسطوره به دلیل علاقه ی شدید پدرش به رونالد ریگان (رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا) بوده!

شروع فوتبال حرفه ای

رونالدو فوتبال حرفه ای خود را از تیم اسپورتینگ در حالی که فقط 12 سال داشت شروع کرد و تا سال 2002 برای این باشگاه توپ زد؛در همین دوران بود که سبک بازی و استعداد شگفت انگیز رونالدو مورد توجه سرمربی تیم منچستر یونایتد قرار گرفت و بالاخره رونالدو در سال 2003 وارد باشگاه منچستر یونایتد شد و جالب تر اینکه توی همون سال اول ورودش به این باشگاه تونست لذت قهرمانی توی جام حذفی انگلیس رو تجربه کنه؛همین ورود رونالدو به منچستر نقطه ی عطف و سکوی پرشی بود برای اینکه دنیا از ظهور یه اسطوره ی جدید با خبر بشه!

رونالدو تا سال 2009 برای تیم منچستریونایتد توپ زد و افتخارات زیادی رو برای این باشگاه به ارمغان آورد و توی سال 2009 وارد باشگاه رئال مادرید شد؛ورود به رئال مادرید باعث شکوفایی بیش از پیش استعداد کریس شد تا جایی که بازی کردن اون رو به هنر تشبیه کردن؛انتقال رونالدو از منچستر به رئال با قیمتی حدود 94 میلیون یورو در زمان خودش به عنوان گران قیمت ترین انتقال شناخته شد.

رونالدو همراه با تیم رئال مادرید موفق به کسب 15 جام برای تیمش فقط در طی 9 سال شد!

همچنین قیچی برگردان رونالدو به بوفون یکی از جذاب ترین و به یاد ماندنی ترین سکانس های فوتبالی دنیا شناخته میشه…

دوران بازی رونالدو توی رئال مادرید و رقابت جذاب و به یاد ماندنیه این اسطوره با لیونل مسی،یکی از زیباترین دوران های فوتبالی جهان بود و لحظات خاطره انگیز زیادی رو برای طرفدارانش در سراسر جهان به وجود آورد؛

رونالدو در انتهای سال 2018 وارد روند افول خودش شد و توی این سال از رئال مادرید به یوونتوس منتقل شد؛با وجود اینکه تاثیر گذر سن باعث ضعف بازی این بازیکن شده بود باز هم به گران قیمت ترین بازیکن سری آ ایتالیا تبدیل شد و همزمان به عنوان گران ترین بازیکن بالای سی سال هم شناخته شد….

رونالدو موفق شد برای یوونتوس هم دوبار افتخار آفرینی کند و دو جام برای این باشگاه کسب کرد؛رونالدو در نهایت بعد از 3 سال ایفای نقش توی این تیم در سال 2021 این تیم رو به مقصد منچستریونایتد ترک کرد.

بازگشت اسطوره به تیم قبلی خودش صحنه ی بسیار نوستالژیک و جذابی رو برای طرفدارانش ایجاد کرد ولی متاسفانه سطح بازی رونالدو توی این تیم چندان جالب نبود و عملکرد کریس برای این تیم دور از انتظار بود تا جایی که بالاخره در کمتر از یکسال قراردادش رو با منچستر فسخ کرد و از این تیم خارج شد!در کمال تعجب همه مقصد بعدی این ستاره ی درخشان دنیای فوتبال جایی نبود که همه انتظارش رو داشتن……

ورود رونالدو به النصر با حواشی زیادی همراه بود و اینکه رونالدو به خاطر پول حاضر به بازی در این تیم دست چندم عربی شد باعث آزردگی خاطر برخی از طرفدار های اون شد ولی این انتقال هیچ چیزی از ارزش های رونالدو کم نکرد!نام این بازیکن به قدری بزرگ و پر ابهت بود که فقط پخش شدن خبر انتقال این بازیکن به النصر باعث شد که در کمتر از چند روز چندین میلیون نفر پیج این باشگاه رو دنبال کنن….

همچنین جالبه بدونین که قرارداد کریستیانو رونالدو با این تیم به ارزش 200 میلیون یورو به عنوان گران ترین قرارداد کل تاریخ فوتبال جهان شناخته میشه!همین قرارداد رونالدو رو تبدیل کرد به پردرآمدترین بازیکن فوتبال……

افتخارات و سابقه

اگه بخوایم در مورد همه ی افتخارات کریستیانو رونالدو سخن بگوییم بایستی طوماری چند صفحه ای رو سیاهه کنیم!برای همین به صورت خلاصه وار افتخارات این اعجوبه ی فوتبال رو به محضرتون میرسونیم.

از زمان نام آوری و ایفای نقش هنرمندانه و رندانه ی آقای CR7 در باشگاه منچستر،اکتساب جام و افتخارات اون هم به شکل انفجاری شروع شد تا جایی که به صورت میانگین رونالدو برای هر سال بازی کردن در باشگاه ها چندین جام و مدال کسب می کرد.

اولین افتخار رونالدو موقع کسب سوپر جام پرتغال در سال 2002 اتفاق افتاد و بعد از انتقال این بازیکن به منچستر،رونالدو موفق به کسب 9 جام برای تیم شیاطین سرخ شد؛من جمله ی این جام ها میشه به کسب 3 دوره ی پشت سر هم مقام اول لیگ برتر انگلیس،قهرمانی در جام حذفی؛

دو دوره قهرمانی در جام اتحادیه،قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا،یک دوره قهرمانی در جام باشگاه های جهان اشاره کرد؛رونالدو حتی یکبار هم موفق شد در سالهای حضورش در منچستر جام خیریه ی انگلستان رو هم کسب کنه!

رونالدو بعد از پیوستن به رئال 15 سری قهرمانی رو با این تیم تجربه کرد؛برای مثال دو دوره قهرمانی در لالیگا،دو دوره قهرمانی کوپا دل ری،دو دوره سوپر جام فوتبال اسپانیا،چهار دوره قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا،دو دوره سوپر جام اروپا و سه دوره جام باشگاه های جهان هم از افتخارات اکتسابی این بازیکنه….

این ابر ستاره ی تکرار نشدنی فوتبال نتایج درخشانی رو هم توی یوونتوس به دست آورد،از جمله سوابق درخشان کریس توی یوونتوس میشه به دو قهرمانی در سری آ،قهرمانی در کوپا ایتالیا و دو قهرمانی سوپر جام ایتالیا اشاره کرد….

از دستاورد های رونالدو در تیم ملی هم میشه به قهرمانی در تولتون،جام ملت های اروپا و لیگ ملت های اروپا اشاره کرد….

افتخارات فردی رونالدو

حالا بریم سراغ افتخارات فردی رونالدو،باهامون همراه باشین.

5 توپ طلا،4 کفش طلای اروپا،2 بار انتصاب به عنوان بهترین بازیکن مرد فیفا،بازیکن سال فوتبال،کسب جایزه ی پوشکاش،3 دوره جایزه بهترین بازیکن یوفا،کسب جایزه ی براوو،کفش طلای لیگ برتر انگلیس،3 دوره انتصاب به عنوان بهترین گلزن فصل لالیگا،کفش طلای سری آ و معروفترین افتخار یعنی داشتن بیشترین تعداد گل ملی تاریخ با 123 گل،رکورد بیشترین گل در جام باشگاه های جهان و رکورد بیشترین پاس گل و اینکه در حالت کلی رونالدو تونسته بیشتر از 300 جام و مدال رو کسب کنه…..

حاشیه ها

به سبب محبوبیت و نام آشنا بودن رونالدو برای جهانیان،حاشیه های این بازیکن هم کم نیستن از انواع این حاشیه های عجیب و غریب میشه به 3 بار اتهام تجاوز اشاره کرد که البته در هر سه بار هم رونالدو از این اتهام تبرئه شده!

از حاشیه های جالب دیگه میشه به زندگی شخصی اون اشاره کرد؛چرا که با داشتن پنج فرزند همچنان ازدواج رسمی انجام نداده…..

همچنین از زیباترین و انسان دوستانه ترین کارهای رونالدو میتوان به انجام چندین کمک بشر دوستانه و پرداخت پول جراحی و هزینه های درمان کودکان بیمار و البته حمایت از مردم فلسطین که باعث تخریب چهره ی اون توسط برخی رسانه ها شد هم اشاره کرد.

طبق ادعای خود رونالدو اون هیچ وقت الکل و مشتقات الکلی رو مصرف نمیکنه و زندگی سالمی داره از طرفی رونالدو هیچ تتویی روی بدن خودش نداره؛به این دلیل که دوست داره خون و مغز استخوانش رو اهدا کنه و انجام خالکوبی مانع این کار میشه.

خانواده؛همسر و فرزندان رونالدو

همسر رونالدو جورجینا رودریگز،به همراه پنج تا از بچه های رونالدو،خانواده ی رونالدو رو تشکیل میدن؛این بازیکن محبوب یه مسیحی کاتولیکه؛رونالدو در حال حاضر توی عربستان سعودی زندگی میکنه و البته تاکید زیادی روی زندگی سالم بچه هاش داره؛برای مثال این بازیکن با وجود درآمد بالا تاکنون برای فرزندان خودش گوشی هوشمند نخریده چرا که معتقده این کار سلامت روان و روح کودکان رو از بین میبره.

آمدن به ایران

یکی از جالب ترین حواشی که در مورد رونالدو به وجود اومد؛اومدن تیم النصر به ایران بود؛تیم النصر در شهریور ماه سال 1402 وارد ایران شد و استقبال پرشور مردم ایران از این تیم باعث ایجاد حواشی جالبی شد برای مثال راننده ی اتوبوسی که با انتشار ویدیویی از سوار شدن رونالدو به اتوبوس 130 کا فالوور رو فقط در عرض 1 ساعت جذب کرد و یا گریه های کودکی که میخواست رونالدو رو ببینه از حواشی عجیب این ایام بودند.

فعالیت در فضای مجازی و صفحات رسمی

سطح فعالیت رونالدو در فضای مجازی بسیار گسترده و شگفت انگیزه؛برای مثال پیج کاربری این بازیکن در سوشال مدیای اینستاگرام پرطرفدارترین پیج اینستاگرامی دنیاست که متعلق به یک فرد حقیقیه.

میزان گستردگی فعالیت رونالدو به قدری است که چندی پیش شایعه شده بود که درآمد اکتسابی این بازیکن توی فضای مجازی از میزان درآمدش توی فوتبال هم بیشتره!

این صفحه در حال حاضر حدود 700 میلیون نفر فالوور دارد و البته تعداد فن پیج های زیادی که این بازیکن داره هم شگفت انگیزه؛پیج های طرفداری و فن پیج های رونالدو با ارائه ی محتوایی در مورد این بازیکن و مشابه سازی پیج خودشون با پیج این بازیکن و البته خرید و دریافت خدمات اینستاگرامی از سایت هایی مشابه با سایت «خرید فالوور اینستاگرام» تونستن سطح پیج خودشون رو ارتقا بدن و از اسم این بازیکن کسب درآمد کنند.

سخن آخر

در انتها با آرزوی موفقیت برای شما عزیزان،امیدواریم این مقاله براتون مفید بوده باشه.

سوالات متداول درباره کریستیانو رونالدو فوتبالیست مشهور جهان

رونالدو متولد چه شهری است؟

رونالدو توی تاریخ پنجم فوریه 1985 در جزیره فونچال پرتغال به دنیا اومد.

کریستیانو رونالدو سر جمع چند گل زده است؟

مجموع گل های باشگاهی رونالدو از 700 تا فزونی پیدا کرده همچنین این بازیکن با داشتن 123 گل ملی رکورد دار گل های ملی جهانه.

این بازیکن تاکنون چند بار به ایران اومده؟

رونالدو فقط یکبار در شهریور ماه 1402 به ایران اومده.

CR7 اکنون در چه تیمی توپ میزنه؟

رونالدو در حال حاضر توی النصر عربستان بازی میکنه.

رونالدو در حال حاضر کجا زندگی میکنه؟

در حال حاضر رونالدو در عربستان سعودی زندگی میکنه.

آیا کریس تا به حال ازدواج کرده؟

خیر این اسطوره با وجود داشتن 5 فرزند هنوز ازدواج نکرده!

خرید تیک آبی اینستاگرام

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا