ترفند های اینستاگرامی

Draft اینستاگرام کجاست؟ چگونه پست اینستاگرام را پیش نویس کنیم؟

Rate this post

پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام: برنامه اینستاگرام، یکی از شبکه‌ های اجتماعی بسیار محبوبی است که قابلیت‌ ها و ویژگی‌ های بسیاری دارد. از این‌ رو از زمان ظهور خود تاکنون، توانسته است توجه کاربران بسیاری را به خود جلب کند.

یکی از ویژگی‌ های جالب اینستاگرام، امکان پیش‌ نویس کردن پست در آن است. پیش‌ نویس کردن یک پست در سیستم‌ های شبکه‌ های اجتماعی، سال‌ هاست که کاربرد بسیار فوق‌ العاده‌ ای از خود نشان داده است.

از این‌ رو، اینستاگرام نیز از دیگر شبکه‌ های اجتماعی عقب نمانده و قابلیت draft را به ویژگی‌های خود اضافه کرده‌ است. در ادامه با سایت خرید فالوور اینستاگرام همراه ما باشید تا شما را با ماهیت draft اینستاگرام و اینکه چگونه میتوان آن را پیش‌ نویس کرد آشنا سازیم.

پیش نویس پست اینستاگرام چیست؟

با استفاده از پیش‌ نویس اینستاگرام، می‌ توانید فیلم‌ ها و یا تصاویر مورد نظر خود را به‌ خوبی ویرایش زده و یا ادیت نمایید و در نهایت آن را به‌ صورت یک پست پیش‌ نویس ذخیره نمایید تا در زمان مناسب خود پست کنید.

شاید برای شما نیز جالب باشد که در طی این عملیات، تصاویر و ویدیوهای مورد نظر شما در کجا ذخیره می‌ شوند؟ تمامی تصاویر و ویدیوهای ویرایش شده، در فضای ابری ذخیره می‌ گردند تا در زمان نیاز، آنها را فراخوان کرده و در پیج خود منتشر کنید.

معمولاً از این ویژگی زمانی استفاده می‌ شود که وقت کافی برای ادیت کردن و پست همزمان یک تصویر و یا ویدیو را ندارید. به‌ همین دلیل در یک فرصت مناسب، تمامی افکت ها، تصاویر و فیلم‌ های خود را ویرایش کرده و در فضای ابری ذخیره کنید تا به‌ مرور زمان آن را منتشر نمایید.

تمامی قابلیت‌ های اینستاگرام بسیار کاربردی هستند. بنابراین به شما پیشنهاد می‌ کنیم از هیچ‌ یک از قابلیت‌ ها و امکانات این برنامه محروم نشوید. استفاده از قابلیت پیش نویس پست و یا draft اینستاگرام، برای پیج های بیزینسی اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که باید هرروز محتوای جدیدی را آپلود نمایند.

در حقیقت پیش‌ نویس اینستاگرام، یک ابزار جدید بسیار آسان است که پس‌ از افزودن افکت، شرح مکان، عکس و یا فیلتر به آن، کافیست پیکان سمت چپ بالای صفحه را کلیک کنید تا در صفحه ذخیره پیش‌ نویس ظاهر گردد.

هر زمانی‌ که می‌ خواهید تصاویر و یا ویدیوهای خود را ویرایش و یا منتشر کنید، می‌ توانید آیکون اضافه کردن پست را کلیک کرده و سپس به ویرایش پست خود بپردازید. توجه کنید که برای تبدیل یک پست به پست draft و یا پیش نویس پست، باید یک فرد را در آن تگ کرده و یا به آن لوکیشن اضافه کنید. حتی می‌ توانید با نوشتن کپشن نیز، آن را به پست draft تبدیل کنید.

مراحل پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام

 

مراحل پیش‌ نویس کردن پست اینستاگرام

1- در مرحله اول باید بر روی گزینه افزودن پست کلیک کنید و عکس یا ویدیویی را که می‌ خواهید آن را ادیت نمایید انتخاب  کنید.

2- حالا در مرحله دوم باید افکت های مد نظر را به ویدئو اضافه کنید و محتوای خودتان را ادیت نمایید.

3- در مرحله سوم باید next را بزنید و به مرحله بعدی وارد شوید.

4- در صفحه جدیدی که باز شده است می توانید بقیه اطلاعات مورد نیاز مثل لوکیشن و افرادی که می خواهید تگ کنید را را وارد نمایید.  توجه داشته باشید که نوشتن کپشن، اضافه کردن لوکیشن، تگ کردن افراد و نوشتن متن جایگزین تصویر، از جمله مواردی هستند که برای درفت یا پیش نویس کردن یک پست مورد نیاز هستند.

5- پس‌ از آن روی علامت بازگشت که در سمت چپ بالای صفحه قرار دارد کلیک کنید تا به صفحه ادیت تصویر برگردید.

6- سپس به‌ طور مجدد روی علامت بازگشت کلیک نمایید تا یک پاپ آپ با موضوع آیا پست شما به‌ عنوان پیش‌ نویس ذخیره شود یا خیر؟ باز شود.

7- نهایتا باید روی save draft یا پیش نویس پست ذخیره کلیک کنید تا تصویر به عنوان پیش نویس ذخیره شود.

نحوه حذف پیش نویس پست اینستاگرام

در برخی موارد، ممکن است از ذخیره پیش نویس خود پشیمان شده باشید و به‌ دنبال حذف کامل آن بگردید. در ادامه می‌ خواهیم شما را با مراحل حذف پست درفت شده در اینستاگرام آشنا سازیم.

1- ابتدا روی علامت اضافه کردن پست در قسمت پایین اینستاگرام کلیک می‌ کنید.

2- سپس وقتی تصاویر گالری باز می شوند، گزینه‌ draft را انتخاب خواهید کرد.

نحوه حذف پیش‌ نویس اینستاگرام

3- در صفحه ایجاد شده، پست های درفت را مشاهده می کنید که برای مدیریت آنها باید گزینه manage را انتخاب کنید.

4- حالا برای حذف پست‌ های درفت شده، بر روی کلمه ادیت یا ویرایش که با یک مداد نمایش داده شده است و در قسمت بالای سمت راست صفحه می باشد کلیک کنید.

5- پس‌ از آن آیکون های دایره‌ ای شکل بر روی تصاویر مشاهده خواهید کرد. پست هایی که می‌ خواهید آنها را حذف کنید از طریق این آیکون دایره ای انتخاب نمایید.

6- سپس گزینه تیک یا انجام شدن را از سمت راست انتخاب کنید تا پست مورد نظر شما انتخاب شود.

7- پس‌ از آن یک پاپ آپ برای شما باز خواهد شد که از شما می‌ پرسد آیا اطمینان دارید این پست به‌ طور کامل حذف شود یا خیر؟ برای حذف آن بر روی discard یا حذف کلیک کنید.

نحوه حذف پیش‌ نویس اینستاگرام 2

سیو draft یا ذخیره پیش‌ نویس استوری اینستاگرام در کجا قرار دارد؟

قابلیت ذخیره پیش‌ نویس استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌ هایی است که در طی چند وقت اخیر فعال شده‌ است. زمانی‌ که می‌ خواهید به‌ صورت موقت از ویرایش استوری خارج گردید، می‌ توانید آن را در بخش پیش‌ نویس ذخیره کنید تا بعدها بطور کامل آن را ویرایش کنید.

توجه داشته باشید که پیش‌ نویس استوری ها، یک هفته پس‌ از ذخیره حذف می‌ گردند. بنابراین فراموش نکنید که پس‌ از ذخیره پیش‌ نویس استوری، تنها یک هفته فرصت خواهید داشت تا آن را بطور کامل ادیت کرده و منتشر نمایید، در غیر این ‌صورت حذف می‌ شود. این قابلیت برای مدیران پیج اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. با آپدیت جدید اینستاگرام، می‌ توانید این قابلیت را برای خود فعال کنید.

سخن پایانی

برنامه اینستاگرام از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که دارای قابلیت ها و ویژگی های بسیاری می باشد. یکی از قابلیت های این برنامه، امکان ذخیره عکس ها و تصاویر ادیت شده به صورت پیش نویس و ارسال آن در زمان دیگر است.

با استفاده از این امکان، می توانید تصاویر و فیلم های ادیت شده را در زمان مشخص خود ارسال کنید. این قابلیت برای استوری اینستاگرام نیز فعال است که تنها یک هفته از ادیت فایل تا ارسال آن وقت خواهید داشت.

سایت خرید فالوور اینستاگرام در این مقاله سعی کرده است شما را با ماهیت draft، نحوه ذخیره آن، نحوه حذف آن و نحوه ذخیره درفت یا پیش نویس استوری آشنا سازد. در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام، می توانید از طریق شماره های درج شده در سایت، با کارشناسان مجرب مجموعه تماس حاصل کنید.

سوالات متداول در زمینه پیش نویس کردن پست اینستاگرام

draft اینستاگرام یا پیش نویس چیست؟

درفت اینستاگرام یا پیش نویس، به ادیت تصاویر و فیلم هایی گفته می شود که پس از ادیت ذخیره میشوند تا در زمان مشخص و معین ارسال گردند.

آیا میتوان استوری را نیز پیش نویس کرد؟

بله قابلیت ایجاد درفت یا پیش نویس در استوری اینستاگرام نیز فعال است.

تا چه مدت پس از ایجاد draft در استوری میتوان آن را پست کرد؟

پس از ایجاد draft در استوری، تنها هفت روز فرصت دارید تا فایل ادیت شده را در بخش استوری ارسال کنید.

از شروط ایجاد درفت در اینستاگرام کدامند؟

منشن کردن کاربر، ایجاد کپشن و درج نمودن لوکیشن، از جمله شروطی هستند که باعث می شوند فیلم یا تصویر ادیت شده به عنوان فایل درفت ذخیره شوند و در زمان مناسب ارسال گردند.

فایل های درفت شده در کجا ذخیره می شوند؟

این فایل ها در فضای ابری ذخیره می گردند.

چگونه میتوان وارد بخش ادیت فایل و ذخیره پیش نویس شد؟

ابتدا باید آیکون اضافه کردن را انتخاب کرده و فایل منتخب را کلیک کنید تا برای ویرایش آماده باشد.

آیا قابلیت ذخیره پیش نویس در تمامی نسخه های اینستاگرام فعال است؟

خیر. برای استفاده از این قابلیت باید از آخرین نسخه اینستاگرام استفاده نمایید.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا