ابزار های اینستاگرامی

10 تا از مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام 

4.5/5 - (26 امتیاز)

 

مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام که هر بلاگری باید بداند

اگر به تازگی برای خود یک حساب کاربری باز کرده اید و با کلماتی برخورد کرده اید که درباره آن ها چیزی نمی دانید به جای درستی آمده اید امروز با ما باشید تا درباره کلماتی که معنی آن ها را نمی دانید با هم صحبت کنیم و مفهوم این کلمات را در اینستاگرام یاد بگیریم. پس شما دوست عزیزی که مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام را نمیدانید تا آخر این مقاله با ما باشید. این کلمات بیشتر انگلیسی هستند که به جای اینکه ما به زبان فارسی آنها را بگوییم از همان واژه های انگلیسی استفاده میکنیم و چون بین کاربرها به همین شکل جا افتاده ما نیز برای توضیح از همین کلمات بهره میبریم

 

یک) یوزرنیم username و نیم Name

نیم و یوزرنیم در واقع اسم کاربری شماست که نیم در قسمت بالای عکس پروفایل و یوزرنیم در قسمت زیر عکس پروفایل نوشته می شود. شما خودتان و کسب و کارتان را با نیم و یوزرنیم معرفی می کنید. در این قسمت ها ، هم می توانید اسم خودتان را بنویسید و هم می توانید اسم برندتان را ذکر کنید؛ در نتیجه اگر کسی اسم شما یا برندتان را در اینستاگرام سرچ کرد اینستاگرام او را به صفحه شما راهنمایی خواهد کرد. محدودیت هایی که اینستاگرام برای کاراکتر های نیم و یوزرنیم قرار داده این است که شما می توانید صرفا از 30 کاراکتر برای نوشتن آن ها استفاده کنید. 

برای خرید فالوور واقعی اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.

 

دو)فالوو و فالوور و فالو بک  follow-follower-follow back

شما در اینستاگرام افراد و صفحات بسیار زیادی را در حال فعالیت می بینید وقتی به یک موضوع یا پیج خاص علاقه مند هستید می توانید صفحه مربوط به آن موضوع را فالو کنید؛ وقتی صفحه ای را فالو می کنید از آن پس در آن صفحه هر پستی گذاشته شود اینستاگرام شما را از آن باخبر می کند؛ فالو در لغت یعنی دنبال کردن.

تعداد افرادی که یک صفحه را دنبال می کنند را فالوور و یا دنبال کنندگان آن صفحه می گویند. و اما کلمه فالو بک هم کلمه ای ایست که در اینستاگرام بسیار با آن برخورد می کنید؛ وقتی شما دوست تان را فالو می کنید و او هم شما را فالو میکند یعنی دوستتان به شما فالو بک داده است.

سه)کامنت comment

کامنت

در زیر هر پستی که در اینستاگرام قرار داده می شود  قسمتی با عنوان کامنت وجود دارد در این قسمت شما می توانید نظرات خود درباره ویدئو و سازنده آن بنویسید. این قسمت برای تعامل بیشتر صاحب پیج با کاربران و فالوور ها طراحی شده است که به فرد کمک میکند از نظرات و سلیقه دیگران مطلع شود و محتوای بهتری بسازد.

چهار) بیو bio

اینستاگرام به کاربران این فرصت را می دهد تا در صفحه پروفایل شان درباره خودشان، سوابق کاری و مدارک دانشگاهی و کاری که در پیج انجام می دهند به صورت مختصر بنویسید؛ این کار به بازدید کننده ها این فرصت را می دهد درباره پیج بیشتر بدانند و همچنین به نوعی تبلیغ کار نیز محسوب می شود. این موارد در زیر عکس پروفایل نوشته می شود و بیو نام دارد. هر کاربری این اجازه را دارد که به اندازه 150 کاراکتر درباره خودش در بیو بنویسد. برای شکیل تر و جذاب تر شدن بیو خودتان می توانید از استیکر ها بین کلمات نیز استفاده کنید.

پنج) نوتیفیکیشن notification

نوتیفیکیشن یکی از مهمترین کلماتی است که باید در اینستاگرام معنی آن را بدانید؛ از لحاظ لغت معنی این کلمه یعنی اعلان ، وقتی شما در یک شبکه اجتماعی حضور دارید می خواهید از جدید ترین پست هایی که گذاشته می شود با خبر شوید و نوتیفیکیشن دقیقا همین کار را انجام می دهد؛ یعنی وقتی که کانالی که شما در آن عضو هستید پست منتشر می کند یا کسی شما را لایک میکند شما یک اعلان برای اطلاع رسانی به شکل یک عدد کنار اپلیکیشن اینستاگرام مشاهده خواهید کرد. اگر شما چیزی از پیام های جدید دریافت نمی کنید باید بدانید نوتیفیکیشن را می توان از طریق قسمت تنظیمات فعال کرد.

شش) تگ کردن tag

تگ کردن افراد یکی از کاربردهای اینستاگرام هست که به افراد این اجازه را می دهد که وقتی پست شما منتشر شد این افراد نوتیفیکیشن دریافت کنند و اولین کسانی باشند که از پست گذاشتن شما مطلع می شوند. در اینستاگرام شما تا بیست نفر را می توانید تگ کنید. فایده این موضوع این است که وقتی افراد شما را ببینند در ساعات اولیه پس از انتشار پست تان می توانند آن را مشاهده کنند و لایک و کامنت برایتان بگذارند و این باعث می شود اینستاگرام پست شما را برای افراد بیشتری به نمایش بگذارد و همچنین مخاطبان شما نیز دوستتان و دنبال کنندگان صفحه دوستتان را نیز ببینند.

هفت )منشن mention

منشن در لغت به معنی اشاره کردن است و در اینستاگرام نیز کاربرد آن بسیار مشابه با تگ کردن افراد است. شما وقتی محتوای جالبی در اینستاگرام می بینی و می خواهی دوستت را هم از آن با خبر کنی کافیست علامت @ را در قسمت کامنت ها تایپ و سپس یوزرنیم دوستت را نیز تایپ کنی و بعد هر جمله ای که خواستی تایپ کنی در این صورت دوست شما می تواند پیام شما را ببیند.

هشت) کردن share

آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده که ویدیو یا تصویر بسیار جالبی در فضای مجازی ببینید و بخواهید آن را به دوستان و آشنایانتان هم نشان بدهید؟ اینستاگرام با علم به این خواسته شما گزینه شیر کردن را در اختیارتان قرار داده است تا بتوانید محتواهای جالب اینستاگرام را با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار علامت شیر کردن را در زیر ویدئو ها لمس کنید و سپس اینستاگرام جاهایی که می خواهید ویدئو را به اشتراک بگذارید را نشانتان می دهد، آن را انتخاب و سپس فرد مورد نظر را نیز انتخاب کنید تا لینک ویدئو یا عکس برای طرف ارسال شود.

نه) کپشن caption

اینکه تصاویر به اندازه هزاران کلمه می توانند حرف بزنند درست است ولی شما نمی توانید یک تصویر یا ویدئو را به این امید که مخاطب خودش مفهوم تصویر را می فهمد در پیج رها کنید؛ بهتر این است که توضیحاتی درباره عکس یا ویدئو برای مخاطب بنویسید که به این توضیحات کپشن هم می گویند. با نوشتن کپشن های زیبا و جذاب می توانید مخاطب را بیشتر کنجکاو کنید تا ویدیو شما را ببیند.

ده) ریپورت report  

اینستاگرام پلتفرمی است برای همه، تا بهترین مفاهیم انسانی را در قالب تصویر و ویدئو باهم به اشتراک بگذارند اما گاهی بعضی محتواهای غیر انسانی و غیرقابل قبول نیز به این پلت فرم راه پیدا می کنند؛ مثل محتواهای حاوی آزار حیوانات، مستهجن یا محتوای خشونت آمیز که در این موارد اینستاگرام روی کمک کاربران حساب میکند که اگر چنین محتوایی را در اینستاگرام ببینند به کارمندان آن گزارش دهند تا اقدامات قانونی را انجام دهند، به این کار گزارش دادن یا ریپورت می گویند.

خلاصه اینستاگرام پلتفرم محبوبی است که شما هم ممکن است در آن عضو باشید و ممکن است مفهوم کلمات انگلیسی به کار رفته در آن را ندانید که در این مقاله به برخی از این کلمات و شیوه کاربرد آن ها در اینستاگرام اشاره شد.(مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام) اگر قصد خرید فالوور ایرانی واقعی را دارید میتوانید با مراجعه به سایت خرید فالوور اینستاگرام بهترین هارا برای خود رقم بزنید

منبع مقاله

سوالات متداول درباره مهم ترین اصطلاحات اینستاگرام

آیا حتما باید برای استفاده از اینستاگرام اصطلاحات آن را بلد باشیم؟

من از شما سوالی بپرسم : به نظرتان چقدر میتوانید از اپلیکیشینی که اکثر مفاهیم و اصطلاح هایش را نمیدانید استفاده بهینه داشته باشید؟

آیا اصطلاح های اینستاگرام تغییر پیدا میکنند؟

1-خیر . اصطلاح های اینستاگرامی تغییر پیدا نمیکنند فقط روز به روز بر تعداد این اصطلاح ها افزوده میشود

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا