ابزار های اینستاگرامی

آموزش فعالسازی قابلیت quiet mode اینستاگرام به زبان ساده

5/5 - (72 امتیاز)

یکی از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی، اینستاگرام بوده که در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال، برخی افراد ممکن است به دنبال راهکاری برای کاهش زمان خود در اینستاگرام و کنترل بهتر زمانشان باشند. به همین منظور، Instagram در نسخه ‌های جدید خود، قابلیت quiet mode را به اپلیکیشن اضافه کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با قابلیت quiet mode اینستاگرام یا حالت بی صدا آشنا کنیم.

برای خرید فالوور واقعی روی لینک زیر کلیک کنید.

مفهوم و تعریف حالت آرام اینستاگرام

عناوین مهم در این مقاله:

اینستاگرام به عنوان یک برنامه کاربردی و پر استفاده در بین شبکه های اجتماعی، همواره در تلاش است تا با ارائه قابلیت ‌ها و امکانات جدید، تجربه کاربری خود را بهبود ببخشد. همان طور که بیان شد یکی از جدیدترین قابلیت ‌ها، حالت آرام یا quiet mode است که به کاربران امکان می‌دهد مدیریت بهتری در زمان صرف شده در اینستاگرام داشته باشند.

قابلیت quiet mode اینستاگرام به کاربر اجازه می‌دهد تا اعلان ‌های اینستاگرام را برای مدت زمان دلخواه خاموش کند. در این حالت، هیچ اعلانی اعم از درخواست دنبال کردن، پیام جدید، لایک و کامنت دریافت نخواهید کرد. همچنین وضعیت آنلاین شما نیز برای دیگران نمایش داده نمی‌شود.

این قابلیت با هدف کاهش فشارهای روانی ناشی از اعلان‌ های مداوم و ایجاد فضای آرام برای کاربران طراحی شده است. کاربران می‌توانند با فعال کردن حالت آرام، زمانی را بدون هیچ‌ گونه مزاحمتی سپری کنند و راحت به استراحت خود ادامه دهند.

این قابلیت گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند اعتیاد به اینستاگرام را کاهش دهند یا زمان خود را بهتر مدیریت کنند. البته کاربران همچنان می‌توانند به صورت دستی اینستاگرام را چک کنند. اما حالت آرام بدون شک گزینه مناسبی برای داشتن کنترل بیشتر جهت ترک اعتیاد به شبکه ‌های اجتماعی است.

نحوه فعالسازی قابلیت حالت آرام در اینستاگرام

قابلیت quiet mode اینستاگرام یا حالت آرام به کاربران این اپلیکیشن اجازه می‌دهد تا زمانی که می‌خواهند، از اطلاعیه ‌ها و محتواهای دریافت شده در اینستاگرام خود دوری کنند و بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشند. اما چگونه می‌توان حالت آرام را فعال کرد؟ در ادامه این روش‌ را برای شما توضیح خواهیم داد:

1. قدم اول: باز کردن برنامه اینستاگرام

ابتدا برنامه اینستاگرام را از صفحه اصلی گوشی خود باز کنید.

2. قدم دوم: ورود به تنظیمات حساب کاربری

پس از باز شدن برنامه، به صفحه نمایه خود بروید. برای این کار می‌توانید روی آیکون پروفایل خود در پایین صفحه کلیک کنید.

1-قابلیت quiet mode اینستاگرام,آموزش گام به گام و تصویری

3. قدم سوم: ورود به تنظیمات

در صفحه نمایه خود، بالای صفحه روی آیکون سه نقطه کنار نام کاربری خود کلیک کنید. این سه نقطه را می‌توانید در قسمت بالا سمت راست صفحه مشاهده نمایید. پس از کلیک روی آیکون سه نقطه، یک منوی باز می‌شود. در این منو، گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنید.

2-قابلیت quiet mode اینستاگرام,آموزش گام به گام و تصویری

4. قدم چهارم: فعالسازی قابلیت quiet mode

در صفحه تنظیمات، عبارت اعلانات یا Notification را زده و قسمت “حالت آرام” را پیدا کنید. سپس روی آن کلیک کنید.

3-قابلیت quiet mode اینستاگرام,آموزش گام به گام و تصویری

5. قدم پنجم: تنظیمات حالت quiet mode

در صفحه حالت آرام، می‌توانید زمانی را که می‌خواهید در حالت آرام باشید، تنظیم کنید. شما باید عبارت صورت خودکار روشن شود ( turn on automatically ) را انتخاب کنید. با انتخاب این عبارت شما قادر خواهید بود هر روز در یک تایم مشخص مانع از آمدن اعلان ها بر روی گوشی خود شوید.

4-قابلیت quiet mode اینستاگرام,آموزش گام به گام و تصویری

6. قدم ششم: ذخیره تنظیمات

پس از تنظیم مدت زمان و سایر تنظیمات مورد نیاز، دکمه “ذخیره” را بر روی صفحه لمس کنید. یک نکته که باید به آن اشاره کنیم این بوده که شاید شما بخواهید فقط یک مرتبه برنامه اینستاگرام خود را بر روی حالت بی صدا بگذارید. در این صورت باید بعد از زدن گزینه اعلانات، مورد توقف همه ( pause all ) را انتخاب کنید.

سپس می‌توانید از بین گزینه های 15 دقیقه، ۱ ساعت، ۲ ساعت، ۴ ساعت، ۸ ساعت یکی را لمس نمایید. نکته دوم که باید بیان کنیم این بوده که برای غیرفعال سازی این قابلیت فقط کافی بوده حالت آرام را خاموش نمایید.

5-قابلیت quiet mode اینستاگرام,آموزش گام به گام و تصویری

با انجام این مراحل، قابلیت quiet mode اینستاگرام فعال خواهد شد و شما می‌توانید زمانی که می‌خواهید، از اطلاعیه‌ ها و محتوا های دریافت شده در اینستاگرام خود دوری کنید. با فعالسازی این قابلیت، بهترین استفاده را از زمان خود در اینستاگرام خواهید برد و می‌توانید روی موارد مهم ‌تری تمرکز کنید.

مزایا و معایب استفاده از حالت quiet mode

در این قسمت از مقاله قصد داریم  در مورد مزایا و معایب قابلیت quiet mode اینستاگرام برای شما توضیح دهیم:

مزایا

قطع اعلان‌ ها و فعالیت ‌های پی در پی اینستاگرام برای ایجاد آرامش ذهنی

جلوگیری از اتلاف وقت و اعتیاد به چک کردن مداوم اینستاگرام

حذف وضعیت آنلاین بودن برای فرار از تعاملات غیر ضروری

امکان مشاهده محتوا بدون فشار پاسخ دادن به دیگران

کنترل زمان صرف شده و مدیریت بهتر وقت

کاهش استرس و فشار روانی ناشی از حضور مداوم در شبکه‌ های اجتماعی

معایب

از دست دادن تعاملات و ارتباطات مفید با دوستان و دنبال‌کنندگان

عدم دسترسی به اطلاعات و اخبار مهم در زمان واقعی

کاهش به ‌روز بودن نسبت به فعالیت ‌های صفحات مورد علاقه

احتمال از دست دادن فرصت‌ های شغلی یا تجاری مرتبط

عدم امکان پاسخ ‌گویی به موقع به پیام‌ ها و تعاملات

نارضایتی افرادی که انتظار دارند سریع پاسخ دهید

در مجموع حالت آرام می‌تواند ابزار مناسبی برای مدیریت بهتر اعتیاد به شبکه ‌های اجتماعی باشد. البته کاربر باید تعادل مناسبی میان بهره ‌مندی از فواید و مدیریت هوشمند معایب این ویژگی برقرار کند.

با فعال کردن حالت quiet mode چه نوع اعلاناتی غیر فعال می‌شوند؟

با فعال کردن قابلیت quiet mode اینستاگرام بخشی از اعلان ‌ها و پیام‌ ها غیر فعال می‌شوند تا تمرکز شما روی فعالیت ‌های دیگر افزایش یابد. این شامل موارد زیر است:

اعلان ‌های جدید: با فعال شدن حالت آرام، اعلان‌ های جدیدی که مرتبط با پیام ‌ها، نظرات و دنبال کننده ‌های جدید هستند، غیر فعال می‌شوند. به عبارت دیگر، اطلاعیه‌ های مربوط به ورود پیام جدید یا فعالیت ‌های ارتباطی تعلیق می‌شوند.

اعلان های تگ و منشن: اعلان هایی که شما را از تگ ‌ها و منشن‌ های جدید در نوشته ‌ها، تصاویر و ویدئوها آگاه می‌کنند، در حالت آرام غیر فعال می‌شوند. این به شما کمک می‌کند تا در زمان استفاده از حالت آرام، از پیام ‌های غیر ضروری نجات پیدا کنید.

اعلان ‌های فعالیت دنبال کنندگان: با فعال کردن حالت آرام، اعلان ‌های مربوط به فعالیت ‌های دنبال کنندگان شما مثل دنبال کردن شما یا لایک کردن پست‌ های شما غیر فعال می‌شوند. به این ترتیب، تعداد اعلان‌ ها کاهش یافته و تمرکز شما روی موارد مهم تر آسان تر خواهد شد.

به علاوه، برخی اعلان ‌ها و پیام ‌ها که به صورت همگانی و تبلیغاتی ارسال می‌شوند، در حالت آرام غیر فعال نمی‌شوند. این اعلان ‌ها ممکن است شامل اطلاعیه ‌های تبلیغاتی از  فروش، تخفیف ‌های ویژه و رویداد های مرتبط با برند و شرکت‌ ها باشند.

همچنین اینستاگرام همچنان هشدارهای امنیتی مهمی مانند تلاش ‌های مشکوک برای ورود به سیستم را ارسال می‌کند. بنابراین این موارد را نمی‌توان بی صدا کرد.

به علاوه شما با فعال کردن قابلیت quiet mode اینستاگرام، همچنان می‌توانید به صورت مستقیم به پست ‌ها، صفحات و محتواهای دلخواه خود دسترسی داشته باشید و آن ها را تماشا کرده یا در آن ها مشارکت نمایید.

سخن پایانی

استفاده از قابلیت quiet mode اینستاگرام، یک انتخاب هوشمندانه است که به شما این امکان را می‌دهد تا در محیطی آرام و بی ‌مزاحمت با دیگران در ارتباط باشید.

این ویژگی به شما فرصت می‌دهد تا به آرامش و آزادی از تنش ‌های ارتباطی برسید و به طور متمرکز به محتوای مورد علاقه خود بپردازید.

با فعال کردن حالت آرام، شما می‌توانید بدون توجه به اعلانات غیر ضروری، به تماشای پست ‌ها و استوری ها پرداخته، صفحات جدید را کاوش کنید و با دوستان و خانواده ارتباط برقرار کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در زمانی که برای خود تعیین کرده‌اید، به خواندن و پاسخگویی به پیام ‌ها بپردازید، به جای اینکه به طور مداوم با اعلانات سرگرم شوید.

در نهایت، حالت آرام در اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که به طور هوشمندانه و متعادل از این پلتفرم استفاده کنید.

شما می‌توانید در زمان ‌هایی که به آرامش و استراحت نیاز دارید، حالت آرام را فعال کنید و در زمان ‌های دیگر، به طور فعال در اینستاگرام شرکت کنید. با استفاده از این قابلیت، شما تعادل را در زندگی آنلاین و آفلاین خود حفظ کرده و به بهبود روحیه و خلاقیت خود کمک می‌کنید.

در نهایت سایت خرید فالوور اینستاگرام یک سایت معتبر و با کیفیت بوده که با داشتن یک تیم پشتیبانی و کارشناسان خبره آماده پاسخگویی به مشکلات شما در زمینه اینستاگرام و قابلیت های آن است.

سوالات متداول در زمینه قابلیت quiet mode اینستاگرام

منظور از قابلیت quiet mode اینستاگرام چیست؟

قابلیت حالت بی صدا در اینستاگرام به کاربر اجازه می‌دهد تا اعلان ‌های اینستاگرام را برای مدت زمان دلخواه خاموش کند. در این حالت، هیچ اعلانی اعم از درخواست دنبال کردن، پیام جدید، لایک و کامنت دریافت نخواهید کرد.

کاربرد pause all در مراحل فعالسازی قابلیت حالت آرام در اینستاگرام چیست؟

این گزینه برای زمانی بوده که بخواهید فقط یک مرتبه از حالت آرام اینستاگرام استفاده کنید. با لمس این عبارت می‌توانید به مدت دلخواه مثلاً یک ساعت حالت بی صدا را فعال کنید.

اگر بخواهم هر روز و در یک تایم مشخص حالت آرام اینستاگرام را فعال کنم باید چه گزینه ای را انتخاب کنم؟

ابتدا روی آیکون پروفایل خود زده سپس باید به قسمت تنظیمات بروید. بعد روی گزینه اعلانات زده و حالت آرام را انتخاب کنید. بعد عبارت turn on automaticallyرا لمس نمایید.

آیا با حالت آرام کاربران دیگر متوجه آنلاین بودن شما می‌شوند؟

خیر با قابلیت حالت بی صدا دیگران متوجه آنلاین بودن شما نمی‌شوند.

حالت بی صدا اینستاگرام چه مزیت هایی دارد؟

این قابلیت باعث کاهش استرس و فشار روانی ناشی از حضور مداوم در شبکه‌ های اجتماعی، امکان مشاهده محتوا بدون فشار پاسخ دادن به دیگران، کنترل زمان صرف شده و مدیریت بهتر وقت و غیره می‌شود.

حالت آرام اینستاگرام چه معایبی دارد؟

این قابلیت معایبی مثل نارضایتی افرادی که انتظار دارند سریع پاسخ دهید، عدم دسترسی به اطلاعات و اخبار مهم در زمان واقعی، احتمال از دست دادن فرصت‌ های شغلی یا تجاری مرتبط و غیره دارد.

قابلیت quiet mode اینستاگرام برای چه افرادی مفید است؟

این قابلیت گزینه مناسبی برای افرادی است که می‌خواهند اعتیاد به اینستاگرام را کاهش دهند یا زمان خود را بهتر مدیریت کنند.

با فعال کردن حالت آرام چه اعلان هایی برای من غیر فعال می‌شوند؟

اعلان های مرتبط به پیام های جدید، لایک، تگ ها و منشن ها غیر فعال می‌شوند.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا