ابزار های اینستاگرامی

معرفی 9 منبع قانونی دانلود آهنگ بدون کپی رایت برای اینستاگرام

5/5 - (1 امتیاز)

اگر شما هم به دنبال منابعی هستید تا بتوانید از آهنگ های کپی رایت بهرمند شوید، جای خوبی آمده اید. همانطور که میدانید، اگر در اینستاگرام‌ از موزیک هایی که دارای حق کپی رایت هستند استفاده کنید، به مجازات دچار خواهید شد. اینستاگرام از جمله برنامه هایی است که در خصوص قانون کپی رایت قوانین بسیار سختگیرانه ای را دارد.

البته باید بگوییم‌ که این قوانین تنها به فایل های ویدیویی و تصویری معطوف نمی شود و حتی شامل صنعت موسیقی نیز می باشد. شبکه اجتماعی اینستاگرام، با استفاده از هوش مصنوعی، صداهایی که منتشر می شود را اسکن کرده و به آسانی تشخیص خواهد داد که شما در چه زمانی از چه موزیک هایی استفاده کرده اید.

با این وجود، ما به شما توصیه می کنیم به هیچ عنوان در تولید محتوای خود ریسک نکنید و همواره در تلاش باشید تا از موزیک های مجاز استفاده کنید. در این مقاله از سایت خرید فالوور اینستاگرام، سایت های معتبری را بررسی کرده ایم که می توانید از طریق آنها، آهنگ های مجوز دار را دانلود کنید. 

برای خرید اکانت پرمیوم ساندکلاد روی لینک زیر کلیک کنید.

مجوز موسیقی در اینستاگرام

مجوز موسیقی در اینستاگرام در کشور ایران اعتبار شایانی ندارد و این‌ مجوز تنها برای حفاظت از تولید کنندگانی است که در زمینه اثر موسیقیایی مشغول فعالیت هستند. در کشورهای دیگر، برای اینکه بتوانید از یک اثری که دارای حق کپی رایت است استفاده کنید، باید برای پروژه های خود اقدام به دریافت مجوز استفاده نمایید.

اما متاسفانه این امر در ایران باب نبوده و کاربران می توانند از موزیک هایی که دارای قانون کپی رایت نیستند، استفاده کنند. با توجه به قانون های برنامه اینستاگرام، تحت هر شرایطی شما به عنوان یک کاربر می توانید محتواهایی را برای دنبال کنندگان خود‌ منتشر کنید که حقوق مالکیت معنوی فردی را نقض نکرده است.

به همین دلیل است که اینستاگرام توصیه نموده از مواردی که خود تولید کرده اید، استفاده نمایید. البته توجه داشته باشید که این امر برای تمامی کاربران یکسان نیست. با این وجود تنها یک راه باقی می ماند! بهترین راه استفاده از سایت هایی است که موزیک های بدون کپی رایت را انتشار داده اند. 

موزیک های بدون کپی رایت در اینستاگرام

شما به عنوان کاربر اینستاگرامی، مطمئنا برای تولید محتوای خود به موسیقی جانبی نیازمند خواهید بود. شاید اینگونه تصور کنید که چون می توانید هر موزیکی را به صورت آزادانه در اینترنت بیابید، با این وجود می توانید آنها را آزادانه در تولید محتوای خود استفاده نمایید.

اما با توجه به مطالبی که در قسمت بالا بیان کرده ایم، شما باید برای استفاده از موزیک های گوناگون، مجوز آن اثر را دریافت کرده باشید.

البته توجه داشته باشید که قوانین کپی رایت در شبکه اجتماعی اینستاگرام بسیار مورد توجه کاربران قرار می گیرد، اما با این حال شما می توانید موزیک های بدون کپی رایت را دانلود کنید و بدون پرداخت هزینه، به صورت رایگان از آنها استفاده نمایید.

بسیاری از این‌ موزیک ها رایگان هستند، اما برخی از آنها دارای حق اشتراکی بوده اند که برای استفاده از این موزیک ها، باید آن را پرداخت نمایید. به همین دلیل است که یافتن منبعی که بتواند در عین رایگان بودن مفید و کارآمد باشد، کار دشواری است. ما برای شما کار را آسوده کرده ایم.

در ادامه به منابع قانونی برای دانلود موزیک‌های بدون کپی رایت اشاره کرده ایم.

دانلود آهنگ بدون کپی رایت چه معایبی دارد؟

در نگاه اول، استفاده از آهنگ‌ های بدون کپی رایت می‌ تواند در پروژه‌ های مختلف بدون نیاز به هزینه و دردسر، جذاب به نظر برسد.

با این حال، باید در نظر داشته باشید که استفاده از این آهنگ‌ ها نیز معایب خاص خود را دارند. در ادامه به معرفی معایب دانلود آهنگ بدون کپی رایت می‌ پردازیم:

1- اغلب در پروژه‌ های بزرگ و حرفه‌ ای، استفاده از آهنگ‌ های بدون کپی رایت محدودیت‌ هایی دارد و قابلیت گسترده استفاده از آنها را نمی‌ دهد.

2- در بسیاری از موارد، هنگام استفاده از آهنگ‌ های بدون کپی رایت، ممکن است نیاز به اشاره به نام خالق اثر در محتوا داشته باشید.

3- سایت‌ های مختلفی وجود دارند که آهنگ‌ های بدون کپی رایت را با مجوزهای خاصی ارائه می‌ دهند و این مجوزها ممکن است محدودیت‌ هایی داشته باشند.

4- پیدا کردن آهنگ‌ های بدون کپی رایت در برخی مواقع چالش‌ برانگیز است و نیاز به تحقیق و جستجو بسیار دقیقی دارد.

5- مجوز رایگان آهنگ‌ ها ممکن است در هر لحظه توسط خالق اثر تغییر کند و به مجوز پولی تبدیل شود.

آهنگ بدون کپی رایت اینستاگرام

اگر به دنبال دانلود آهنگ بدون کپی رایت هستید، در ادامه به معرفی برخی منابع می ‌پردازیم که در این ‌امر به شما کمک می کنند.

برخی از این منابع می‌ توانند آهنگ‌ های رایگان را ارائه کنند، اما برخی دیگر نیازمند انجام فعالیت خاصی از جانب شما هستند تا بتوانید موسیقی را دانلود و از آن در محتواهای خود استفاده نمایید. 

1. سایت آمازون

شاید با شنیدن نام آمازون کمی متعجب شوید، اما این سایت بزرگ می‌ تواند به عنوان یک منبع بسیار فوق‌ العاده برای دانلود آهنگ‌ های بدون حق کپی‌ رایت مورد استفاده قرار بگیرد. برای دسترسی به لیستی از آهنگ‌ های رایگان، می ‌توانید Music by Price را جستجو کنید.

سایت آمازون به شما این امکان را می‌ دهد تا آهنگ‌ ها را بر اساس قیمت فیلتر کنید. برای دانلود آهنگ‌ های مورد نظر، پس از نمایش نتایج جستجو، بر روی آنها کلیک کنید. در مرحله بعدی، ماوس کامپیوتر خود یا انگشت خود را روی گزینه‌ های خرید قرار داده و بر روی MP3 Music کلیک کنید.

در این قسمت، قیمت آهنگ باید 0.00 دلار باشد تا شما بتوانید مانند خرید معمولی، آلبوم مورد نظر را بدون پرداخت هزینه به سبد خرید خود اضافه کنید. 

2. سایت WFUN

این سایت در واقع یک ایستگاه رادیویی مستقل در نیوجرسی آمریکا بوده که به عنوان یک منبع برای دانلود آهنگ های رایگان بدون حق کپی رایت شناخته می شود. البته باید توجه داشت که بیشتر آهنگ ها در این سایت از هنرمندان ناشناخته یا کمتر شناخته شده هستند، لذا اگر حساسیت خاصی نسبت به این موضوع دارید، بهتر است از این منبع استفاده نکنید.

در برخی موارد ممکن است آثاری از هنرمندان معروف نیز در این سایت پیدا شود. به هر حال، WFUM را میتوان یک منبع عالی برای کشف موسیقی های جدید بدون نیاز به دریافت مجوز برای استفاده در اینستاگرام دانست.

البته در صورت استفاده از آهنگ های این منبع برای یک پیج تجاری، حتما باید مجوز مرتبط با هر قطعه را بررسی و پیگیری کنید. 

3. سایت NoiseTrade

همانطور که در ابتدا گفتیم، در واقعیت دانلود آهنگ بدون کپی رایت امکان‌ پذیر نیست. برای مثال، یک منبع اینترنتی معروف به نام NoiseTrade می‌ تواند به شما کمک کند تا آهنگ ‌ها را بدون کپی رایت دانلود کنید.

با این حال، این سایت ممکن است از شما برای دسترسی به آهنگ‌ ها، اطلاعاتی مانند کد پستی یا آدرس ایمیل درخواست کند. هدف اصلی این سایت، تبلیغ تورهای موسیقی و یا ارائه آلبوم‌ های جدید است. اغلب هنرمندان مشهور هم در این سایت حضور دارند.

4. سایت Musopen

اگر به موسیقی کلاسیک علاقمند هستید، سایت Musopen یک منبع عالی برای شما است. این سایت امکان دسترسی به لیستی فوق‌ العاده از آثار موسیقی کلاسیک از هنرمندان مشهور در طول تاریخ را به شما می‌ دهد. با استفاده از گزینه‌ های جستجو در این سایت، می‌ توانید آهنگ‌ های مختلف را بر اساس نام آهنگساز یا نوع ساز پیدا کنید.

با این حال، لازم به ذکر است که Musopen تنها به عنوان یک منبع قانونی برای دانلود آهنگ بدون کپی‌ رایت شناخته نمی‌ شود. با استفاده از منابع آموزشی این سایت، می‌ توانید با موسیقی کلاسیک بیشتر آشنا شده و از آن لذت ببرید.

منابع اهنگ بدون کپی رایت

5. سایت SoundCloud

یکی از سایت هایی که موزیک بدون کپی رایت منتشر می کند، سایت SoundCloud است. در این پلتفرم، هنرمندان موسیقی می‌ توانند اثرات خود را با جامعه طرفداران خود به اشتراک بگذارند.

شما می‌ توانید در این سایت موسیقی‌ های مختلف را در ژانرهای متنوع مانند راک بررسی کرده و بسته به نیاز خود آنها را دانلود کنید. اما لازم به ذکر است که بیشتر آهنگ‌ ها در این سایت برای استفاده تجاری یا پخش در مکان‌ های عمومی قابل استفاده نیستند. بنابراین، شما فقط می‌ توانید از نمونه‌ های با کیفیت پایین به صورت رایگان استفاده کنید. 

6. کانال NoCopyrightSounds

در واقع، یکی از گزینه های مناسب برای دانلود آهنگ بدون کپی‌ رایت، کانالی در یوتیوب است که به عنوان منبع قانونی در حوزه موسیقی فعالیت می‌ کند.

شما می‌ توانید ویدئوهای منتشر شده در این کانال را بررسی کنید و تصمیم بگیرید که کدام آهنگ‌ ها نیاز شما را برطرف می‌ کنند. سپس می‌ توانید با استفاده از لینک‌ های موجود در توضیحات کانال، آهنگ مورد نظرتان را دانلود کنید.

این راه حل نه تنها اجازه می‌ دهد آهنگ‌ ها را بدون کپی‌ رایت دانلود کنید، بلکه به شما این امکان را می‌ دهد از تنوع و گستردگی موسیقی در این کانال لذت ببرید.

7. پلتفرم Jamendo

Jamendo، یک پلتفرم مشهور برای دانلود موسیقی بدون حق کپی رایت است که هم برای هنرمندان و هم علاقمندان به موسیقی ارائه می شود.

این پلتفرم، مجموعه گسترده و متنوعی از موسیقی، از ژانرهای مختلف را ارائه می دهد که آن را به منبعی ایده آل برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال آهنگ های بدون حق امتیاز برای استفاده شخصی یا تجاری هستند.

کاربران به راحتی می توانند آهنگ ها را به صورت رایگان جستجو، پخش و دانلود کنند.  تعهد این پلتفرم به رعایت حق کپی رایت، تضمین می کند که کاربران می توانند به طور قانونی به موسیقی دسترسی داشته باشند و آن را به یک منبع ارزشمند برای سازندگان محتوا و دوستداران موسیقی تبدیل می کند.

8. The Internet Archive

برنامه آرشیو اینترنت، برای حقوق بدون  کپی رایت، یک ابتکار پیشگام است که در تلاش برای حفظ و دسترسی به مخزن وسیعی از محتوای دیجیتال با رعایت قوانین کپی رایت است.

آرشیو اینترنت، با مجموعه گسترده ای از مطالب با مالکیت عمومی و با مجوز آشکار، به کاربران این امکان را می دهد که طیف متنوعی از رسانه ها، از کتاب و موسیقی گرفته تا فیلم و وبسایت را کشف کنند.

این برنامه نمونه ای از تعهد سازمان به ترویج دسترسی آزاد به دانش و فرهنگ است. تلاش های خستگی ناپذیر اینترنت آرشیو در دیجیتالی کردن و آرشیو کردن مطالب، به پر کردن شکاف دیجیتالی کمک می کند و اطمینان می دهد که محتوای ارزشمند برای اهداف آموزشی، پژوهشی و خلاقانه در دسترس مخاطبان جهانی قرار می گیرد.

9. VIDEVO

VIDEVO یک منبع ارزشمند برای کسانی است که به دنبال موسیقی بدون حق کپی رایت هستند. این برنامه یک کتابخانه وسیع از آهنگ های موسیقی مناسب برای پروژه های مختلف ارائه می دهد. کاربران می توانند به راحتی صدای عالی را برای بهبود ویدیوها، ارائه ها یا کارهای خلاقانه خود جستجو کنند.

مجموعه موسیقی VIDEVO، چندین ژانر را در بر می گیرد و تطبیق پذیری را تضمین می کند.  این منبع به ویژه برای سازندگان محتوا، مربیان و مشاغلی که به دنبال اضافه کردن موسیقی با کیفیت بالا و بدون حق امتیاز به تولیدات خود هستند مفید است.

VIDEVO، فرآیند یافتن و گنجاندن موسیقی در کار شما را ساده می ‌کند و تجربه‌ ای بدون دردسر را برای همه عناصر صوتی منطبق با حق کپی رایت ایجاد می‌ کند.

کلام پایانی

استفاده از موسیقی دارای حق نسخه‌ برداری در اینستاگرام بدون گرفتن مجوز، ممکن است برای شما دردسرهایی را به ارمغان بیاورد و باعث مشکلات قانونی شود. برای استفاده از موسیقی‌ های گوناگون، بهتر است یا حق پخش آنها را پرداخت کنید و یا به دنبال آهنگ‌ های بدون کپی‌ رایت بگردید.

بیشتر منابعی که موسیقی‌ های رایگان ارائه می‌ دهند، در عمل به صورت کامل رایگان نیستند و معمولاً به عنوان جبران، از شما درخواست اطلاعاتی مانند ایمیل یا ذکر نام هنرمند را دارند. در این مقاله از سایت خرید فالوور اینستاگرام، منابعی را بیان کرده ایم تا شما بتوانید موزیک مورد نظر خود‌ را با خیالی آسوده دانلود نمایید.

سوالات متداول در زمینه دانلود آهنگ بدون کپی رایت

مجوز موسیقی در برنامه اینستاگرام به چه معناست؟

مجوز موسیقی در اینستاگرام در کشور ایران اعتبار شایانی ندارد و این‌ مجوز تنها برای حفاظت از تولید کنندگانی است که در زمینه اثر موسیقیایی مشغول فعالیت هستند. در کشور های دیگر برای اینکه بتوانید از یک اثری که دارای حق کپی رایت است استفاده کنید، باید برای پروژه های خود اقدام به دریافت مجوز استفاده نمایید.

از چه منابعی می توانیم بدون کپی رایت موزیک دلخواه خود را دانلود کنیم؟

شما می توانید از طریق سایت هایی که معرفی کردیم، موزیک مورد نظر خود را دانلود کنید.

آیا موزیک ‌بدون کپی رایت وجود دارد؟

همانطور که در این مقاله گفتیم، در واقعیت دانلود آهنگ بدون کپی رایت امکان‌ پذیر نیست.

رعایت نکردن قانون کپی رایت چه عواقبی دارد؟

استفاده از موسیقی دارای حق نسخه‌ برداری در اینستاگرام بدون گرفتن مجوز، ممکن است برای شما دردسر هایی را به ارمغان بیاورد و باعث مشکلات قانونی شود.

چگونه اینستاگرام کپی رایت را تشخیص می دهد؟

شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از هوش مصنوعی، صداهایی که منتشر می شود را اسکن کرده و به آسانی تشخیص خواهد داد که شما در چه زمانی از چه موزیک هایی استفاده کرده اید.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا