اینستاگرامترفند های اینستاگرامی

تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید 2023 راهنمای کامل

4.8/5 - (6 امتیاز)

تنظیمات اینستاگرام اهمیت زیادیی کار با اینستاگرام دارد اینستاگرام از شبکه های اجتماعی محبوب است که به طور مکرر به قابلیت ها و امکانات آن افزوده می شود. این برنامه مورد استفاده کاربران بسیاری در ایران و سراسر جهان است. با توجه به آپدیت های مکرر آن، بی شک تنظیمات جدیدی به برنامه اینستاگرام افزوده می شوند

که آشنایی با آن ها می تواند به شما در استفاده بهینه از تمام قابلیت های این برنامه کمک کند. اینستاگرام دارای انواع بخش های مختلف مانند استوری، لایو، ارسال پست و غیره است که هریک از آن ها، دارای بخش تنظیمات خاصی هستند. با هر آپدیت جدید، گزینه های دیگری به بخش تنظیمات هریک از قسمت های مختلف اینستاگرام اضافه می شود.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا شما را با نحوه تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید آشنا سازیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه نحوه عملکرد اینستاگرام می توانید به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید و پاسخ سوال های خود را بیابید.

برای خرید فالوور واقعی اینستاگرام روی لینک زیر کلیک کنید.

 

نحوه ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام

عناوین مهم در این مقاله:

1- برای ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام ابتدا باید وارد برنامه شوید. در بخش پایین آن می توانید گزینه آدمک را مشاهده کنید. با کلیک روی این گزینه وارد بخش پروفایل خود خواهید شد.

2- در گوشه سمت راست بالای صفحه، آیکون سه خط یا سه نقطه وجود دارد. روی آیکون کلیک کنید. 3- گزینه settings به نمایش درمی آید. گزینه settings را انتخاب کنید.

نحوه ورود به بخش تنظیمات اینستاگرام

تنظیمات اینستاگرام مربوط به فالوورها

همانطور که گفته شد، هر یک از بخش های اینستاگرام دارای تنظیمات خاص هستند. اولین بخش تنظیمات مربوط به فالوورهای اینستاگرام است که با گزینه follow and invite friends نشان داده می شود. با ورود به این بخش، با گزینه های زیر مواجه خواهید شد:

. Follow contacts

امکان فالو کردن مخاطبین گوشی خود و یا امکان ارسال دعوت نامه به مخاطبینی که دارای اکانت اینستاگرام نیستند.

. Invite friends by whatsapp

ارسال دعوت نامه عضویت در اینستاگرام به مخاطبین و دوستان خود.

. Invite friends by email

امکان ارسال دعوت نامه به دوستان خود از طریق ایمیل.

. Invite friends by SMS

امکان ارسال دعوت نامه به دوستان از طریق پیامک. گزینه های پیش رو از بخش های جدید اینستاگرام هستند که مربوط به نحوه ارسال دعوت عضویت در اینستاگرام به دوستان و مخاطبین خود می شود.

تنظیمات اینستاگرام مربوط به notifications

بخش notifications در اینستاگرام مربوط به تنظیمات نوتیفیکیشن ها و اعلان ها می شود. با استفاده از نوتیفیکیشن ها می توانید نسبت به دریافت پیام از دیگر کاربران، پست جدید فالوورهای خود، آغاز لایو و غیره آگاه شوید. با ورود به بخش notifications، با گزینه های زیر روبرو خواهید شد:

. Pause all

با انتخاب این گزینه، تمامی اعلان های اینستاگرام متوقف شده و نشان داده نمی شوند. از آن زمانی می توانید استفاده کنید که نیازی به دریافت نوتیفیکیشن ندارید.

. Posts,stories and comments

با انتخاب این گزینه، تمامی اعلان های مربوط به استوری، پست و کامنت را متوقف می کنید به گونه ای که هیچ اعلانی از طرف اینستاگرام دریافت نخواهید کرد.

. Following and followers

در این بخش می توانید اعلان هایی را خاموش کنید که در اثر آن، هیچ نوتیفیکیشنی در موقع فالو کردن یا درخواست فالو دیگر کاربران برای شما نشان داده نشود.

. Direct messages

در این بخش، نوتیفیکیشن مربوط به دایرکت را متوقف می کنید تا در صورت دریافت پیام هیچ نوتیفیکیشنی نشان داده نشود.

. Live and IGTV

در این بخش تمامی اعلان های مربوط به لایو و آپلودهای بخش IGTV، متوقف می شوند.

. From Instagram

در این بخش اعلان مربوط به تمامی پیام ها و اطلاع رسانی های خود برنامه اینستاگرام را می توانید متوقف نمایید.

. Email and SMS

در این بخش می توانید نوتیفیکیشن هایی را که از طریق ایمیل و یا پیامک دریافت می کنید، مدیریت کنید.

تنظیمات privacy

تنظیمات privacy در برنامه اینستاگرام به حریم خصوصی و پروفایل اینستاگرام مربوط است. با ورود به این بخش، با گزینه های زیر روبرو خواهید شد:

. Comments

در این بخش می توانید تنظیمات مربوط به نظرات و کامنت ها را دستکاری کنید. به عنوان مثال، می توانید کلمات فیلتر شده را وارد آن کنید تا هیچ کاربری نتواند از این کلمات در زیر پست شما استفاده کنید. همچنین می توانید مواردی را که دارای کلمات توهین آمیز هستند، پنهان کنید.

. Tags

در این بخش می توانید امکان تگ شدن اکانت خود در زیر پست های دیگر کاربران را مدیریت کنید. به عنوان مثال می توانید آن را غیرفعال سازید تا هیچ کاربری نتواند در زیر پست های خود، شما را تگ کند.

. Story

در این بخش میتوانید نحوه به نمایش گذاشتن استوری های خود را تنظیم کنید. به عنوان مثال با انتخاب گزینه hide story from میتوانید امکان دیده شدن استوری خود را برای برخی از کاربران ببندید. علاوه بر این، می توانید نحوه ریپلای به استوری، ذخیره خودکاری استوری در گالری و غیره را نیز مدیریت کنید.

. Activity status

با استفاده از این بخش، میتوانید نشان دهید که آیا تمایل دارید کاربران دیگر، زمان بازدید شما و یا تمامی فعالیت های شما را در اینستاگرام مشاهده کنند یا خیر.

. Account privacy

با انتخاب این گزینه می توانید حساب اینستاگرام خود را از حالت شخصی به حالت عمومی و یا برعکس تبدیل کنید.

. Restricted accounts

این بخش یکی از مهم ترین بخش های جدید در اینستاگرام است. با فعالسازی آن می توانید برخی از اکانت های اینستاگرام را که نمی خواهید نظرات آن ها زیر پست های شما نشان داده شوند، ببندید. در این صورت فقط شما هستید که می توانید نظرات او را بخوانید. توجه کنید که صاحب اکانت به هیچ عنوان متوجه آن نخواهد شد.

. Blocked account

در این بخش، می توانید فهرستی از اکانت های اینستاگرام محدود شده یا بلاک شده را مشاهده کنید. با انتخاب این گزینه می توانید اکانت های بلاک شده را آنبلاک کنید.

. Muted accounts

با انتخاب این بخش، تمامی اکانت هایی که آن ها را میوت کرده اید، نمایش داده می شوند. با میوت کردن حساب کاربری، هیچ نوتیفیکیشنی از او دریافت نخواهید کرد.

. Closed friends

یکی از قابلیت های ویژه برنامه اینستاگرام استفاده از closed friends است. با استفاده از این بخش، میتوانید فهرستی از دوستان خود را انتخاب کنید و به آنها اجازه مشاهده استوری ها و پست هایی را دهید که دیگر کاربران قادر به مشاهده آن نیستند.

. Accounts you follow

در این بخش میتوانید فهرست افرادی که شما آنها را دنبال می کنید، مشاهده کنید. همچنین می توانید هر یک از اکانت ها را حذف، قبول و یا میوت کنید.

تنظیمات security

تنظیمات security، تمامی موارد مربوط به امنیت را تحت مدیریت خود دارد. با ورود به این بخش با گزینه های زیر روبرو خواهید شد:

. Password

با انتخاب این گزینه، می توانید پسورد اکانت خود را تغییر دهید. ابتدا رمز اولیه را وارد کرده و سپس در دو کادر بعدی نیز رمز جدید را وارد می کنید. با استفاده از این بخش میتوانید رمز فراموش شده خود را نیز بازیابی کنید.

. Login activity

با استفاده از این بخش میتوانید مشاهده کنید که چه افرادی و یا چه مدل گوشی هایی در حال استفاده از اکانت اینستاگرام شما هستند. در صورت وجود نوع گوشی خارج از نوع گوشی خود، می توانید آن را لغو کنید.

. Two-factor authentication

با استفاده از این بخش می توانید تایید دومرحله ای را فعال و یا غیرفعال کنید. تایید دو مرحله ای برای افزایش ایمنی اکانت اینستاگرام به قابلیت های آن افزوده شده است.

. Email from Instagram

با ورود به این بخش میتوانید فهرستی از ایمیل هایی را مشاهده کنید که اینستاگرام در چند وقت اخیر از آن ها برای ارسال پیام به شما استفاده کرده است.

. Access data

در این بخش، برخی از اقدامات شما در برنامه اینستاگرام نمایش داده می شود.

. Download data

در این بخش می توانید با ارسال یک ایمیل از اینستاگرام بخواهید که تمام اطلاعات و فعالیت های شما در این برنامه را به صورت یک فایل جامع و کامل برای شما ارسال کند.

. Apps and websites

در این بخش، می توانید فهرستی از تمامی برنامه ها و وب سایت هایی را مشاهده کنید که به هر صورت با اکانت شما در حال تعامل هستند.

. Search history

در این بخش می توانید نتایج تمامی جستجوهای خود را مشاهده کنید. با انتخاب گزینه clear all می توانید تمامی تاریخچه را حذف کنید.

تنظیمات ads

این بخش مربوط به تبلیغاتی است که در اینستاگرام برای شما به نمایش در می آیند. با ورود به این بخش با گزینه های زیر رو به رو می شوید:

. Ad activity and about us

وضعیت تعامل شما با تبلیغات و توضیحات مربوط به تبلیغات اینستاگرام را نشان می دهند.

تنظیمات account

با ورود به بخش account با گزینه های زیر روبرو خواهید شد:

. Saved

با انتخاب این گزینه می توانید تمامی پست های ذخیره شده در اینستاگرام را مشاهده کنید.

. Close friends

در این بخش می توانید تمامی دوستانی را که جزئی از کلوز فرند هستند مشاهده کنید. در صورت تمایل می توانید دوستان جدیدی به این لیست اضافه کنید.

. Language

با ورود به این بخش میتوانید زبان مورد نظر خود را برای کار با اینستاگرام انتخاب کنید.

. Contact syncing

با استفاده از این بخش میتوانید مخاطبین گوشی خود را به اکانت اینستاگرام خود لینک دهید. با انتخاب این گزینه می توانید تمامی مخاطبین خود را که دارای اکانت اینستاگرام هستند، فالو کنید.

. Linked accounts

با ورود به این بخش میتوانید اکانت های دیگر خود مانند توییتر و فیس بوک را به اکانت اینستاگرام خود، لینک دهید.

. Cellular data use

با انتخاب این گزینه می توانید میزان مصرف اینترنت خود را کاهش دهید. با انتخاب گزینه data saver می توانید، از دانلود خودکار ویدیوها جلوگیری کنید.

. Original posts

با استفاده از این بخش میتوانید وضعیت ذخیره شده ویدیوها و عکس های اینستاگرام را بهینه سازی نمایید. با انتخاب گزینه save original posts، می توانید نسخه اورجینال تمامی عکس ها و ویدیوهای ضبط شده در اینستاگرام را بدون هیچ ویرایش در گالری خود ذخیره کنید. با انتخاب save posted photos میتوانید تمامی عکس ها را به صورت خودکار در اینستاگرام خود ذخیره کنید. با انتخاب گزینه save posted videos می توانید تمامی ویدیو ها را به طور خودکار در اینستاگرام خود ذخیره کنید.

. Request verification

این گزینه برای کاربرانی است که به دنبال دریافت تیک آبی اینستاگرام هستند. با پر کردن فرم مربوط به این بخش می توانید درخواست خود را به پشتیبانی اینستاگرام ارسال کنید. توجه داشته باشید که برای دریافت تیک آبی باید یک شخص معروف یا برند شناخته شده باشید و شرایط خاص آن را داشته باشید.

. Posts you have liked

با مراجعه به این بخش، میتوانید تمامی پست هایی که آن ها را لایک کرده اید، مشاهده کنید.

. Switch to professional account

با انتخاب این گزینه می توانید حساب خود را به یک حساب بیزینسی تبدیل کنید.

تنظیمات help

این بخش دارای سه گزینه report a problem, help center و privacy and security help، می باشد. با انتخاب گزینه اول می توانید هرگونه خطای به وجود آمده را اطلاع رسانی کنید. با انتخاب گزینه دوم می توانید از اینستاگرام درخواست کمک داشته باشید و با انتخاب گزینه سوم می توانید در مورد امنیت و تنظیمات حریم خصوصی اکانت خود، کمک بخواهید.

تنظیمات login

این بخش دارای دو گزینه add account و log out می باشد. با انتخاب گزینه add account میتوانید یک حساب کاربری جدید برای اینستاگرام خود اضافه کنید. به این صورت که به طور همزمان چند اکانت اینستاگرام داشته باشید. با انتخاب گزینه log out می توانید از حساب کاربری کنونی خود خارج شوید.

آموزش ثبت نام و ایجاد حساب در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید از برنامه اینستاگرام استفاده کنید، ابتدا باید در آن ثبت نام کنید. . بدین منظور اولین مرحله ورود به سایت دانلود برنامه اینستاگرام است. پس از دانلود برنامه، صفحه ای به نمایش گذاشته می شود که دارای گزینه sign up یا ثبت نام است. . پس از انتخاب گزینه، شماره تلفن همراه یا ایمیل خود را وارد کنید.

پس از ارسال کد تایید و درج آن در باکس مورد نظر، از شما خواسته می شود که نام کاربری را در آن وارد کنید. . پس از انتخاب نام کاربری باید یک رمز عبور برای خود انتخاب کنید.

بخش های مختلف اینستاگرام

اینستاگرام دارای بخش های مختلف است. از مهم ترین بخش های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- Home

بخش هوم یا فید از مهم ترین بخش های اینستاگرام است. نماد آن یک خانه است که می توانید با انتخاب آن، جدیدترین پست های فالوورهای خود را انتخاب کنید. در بالای این بخش، تمامی استوری های فالوور ها نیز نمایش داده می شوند.

2- Search

بخش سرچ با نماد ذره بین نمایش داده می شود. از این بخش می توانید برای جست و جوی کاربران، هشتگ های مورد نظر و پیج های مختلف استفاده کنید. همچنین می تواند پیج افراد مشهور و محبوب خود را نیز بیابید.

3- تنظیمات اینستاگرام پست

سومین گزینه، دارای نماد مربع است که در داخل آن، یک علامت جمع وجود دارد. با انتخاب این گزینه یک صفحه جدید باز می شود که می توانید در آن، تصاویر و ویدیوهای مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس پست جدید را ارسال نمایید تا با دیگر کاربران خود، به اشتراک گذاشته شود.

4- نوتیفیکیشن و اعلان

چهارمین نماد مربوط به نوتیفیکیشن های اینستاگرام است که به شکل یک قلب نشان داده می شود. با استفاده از این بخش میتوانید نوتیفیکیشن های برنامه را مشاهده کرده و از تمامی اتفاقات باخبر شوید. همچنین می توانید لایک های جدید، کامنت های جدید و افرادی که درخواست دنبال کردن شما را دارند، مشاهده کنید.

5- پروفایل

آخرین گزینه مربوط به پروفایل اینستاگرام است. اگر عکس پروفایل برای خود انتخاب نکرده باشید، این نماد به صورت یک آدمک نمایش داده می شود. اما در صورت انتخاب عکس، عکس پروفایل به نمایش در می آید. با ورود به این بخش میتوانید تنظیمات پروفایل خود را انجام دهید.

همچنین بیو، تعداد پست، تعداد فالوور و فالوئینگ را نیز مشاهده کنید. سخن پایانی  اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب است که از بخش های مختلف تشکیل شده است. هریک از بخش ها قابلیت تنظیم دارند و می توان با ورود به بخش settings، نسبت به تغییر هریک از بخش های اینستاگرام با توجه به نظر شخصی خود اقدام کرد.

در این مقاله سعی کردیم شما را با بخش های مختلف تنظیمات اینستاگرام و نحوه ی ثبت نام در این برنامه آشنا سازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید. و همینطور میتوانید با خرید فالوور، خرید لایک، خرید کامنت اینستاگرام و سایر خدمات اینستاگرام و شبکه های اجتماعی میزان محبوبیت خود را در اینستاگرام افزایش دهید.

سوالات متداول تنظیمات اینستاگرام آپدیت جدید

بخش settings در اینستاگرام در کدام قسمت قرار دارد؟

بخش تنظیمات اینستاگرام در صفحه پروفایل اصلی قرار دارد. روی آیکون سه خط کلیک کنید تا وارد بخش تنظیمات شوید.

از چه روش هایی می توان دوستان خود را به اینستاگرام دعوت کرد؟

با استفاده از واتس آپ، ایمیل و پیامک می توان دوستان خود را به برنامه اینستاگرام دعوت کرد.

آیا می توان نوتیفیکیشن های اینستاگرام را در تمامی بخش های آن، محدود کرد؟

بله. می توان با انتخاب گزینه pause notifications می توان تمامی اعلان ها را خاموش کرد.

تایید دو مرحله ای در تنظیمات اینستاگرام چیست؟

تایید دومرحله ای رمزی است که توسط اینستاگرام ارائه می شود تا در صورت خروج از حساب کاربری، علاوه بر ورود رمز عبور، ایمنی حساب اینستاگرام خود را افزایش دهید.

آیا میتوان استوری را از کاربران خاصی مخفی کرد؟

بله با انتخاب گزینه hide story from میتوانید استوری خود را از کاربران خاصی مخفی کنید.

کلوز فرند چیست؟

کلوز فرند، حساب کاربری است که تعیین میکنید تمامی استوری ها و پست هایی را مشاهده کنند که هیچ یک از کاربران دیگر نمی توانند آنها را ببینند.

گزینه download data چیست؟

با استفاده از این گزینه می توانید گزارشی از تمامی فعالیت های خود را از اینستاگرام دریافت کنید.

چگونه می توان تاریخچه اینستاگرام خود را پاک کرد؟

با انتخاب گزینه search history و سپس clear all می توانید تاریخچه اینستاگرام خود را پاک کنید.

آیا می توان مخاطبین خود را در اینستاگرام یافت؟

بله با گزینه contacts syncing میتوانید مخاطبین خود را در اینستاگرام بیابید.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا