اینستاگرام

چگونه تیک آبی اینستاگرام رو فعال کنیم؟ آموزش 4 ترفنده ساده

5/5 - (3 امتیاز)

اخیرا پلتفرم اینستاگرام یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین شبکه های اجتماعی به شمار می آید، که زمینه فعالیت و توسعه کسب و کار افراد را فراهم آورده است. با توجه به رقابت بالای کسب و کارها و فروشگاه های آنلاین در اینستاگرام، همگی به دنبال یک حساب کاربری تایید شده هستند تا از این طریق فرصت های بیشتری را برای توسعه و گسترش کسب و کار خود به دست آورند.

داشتن حساب کاربری تایید شده در اینستاگرام، مستلزم دریافت تیک آبی اینستاگرام است. تا مدتی پیش این تیک آبی تنها مختص افراد مشهور و سلبریتی ها بود، ولی اکنون سایر پیج ها نیز برای افزایش اعتبار پیج خود نسبت به دریافت تیک آبی در تلاش هستند. در این مقاله همراه ما باشید تا با نحوه فعال کردن تیک آبی اینستاگرام و مزایای فعال کردن تیک آبی اینستاگرام آشنا شوید.

درخواست فعال کردن تیک آبی اینستاگرام

عناوین مهم در این مقاله:

تیک آبی در اینستاگرام نشان دهنده تأیید هویت یک حساب کاربری است. وقتی یک حساب کاربری در اینستاگرام تأیید شود، یک علامت تیک آبی در کنار نام حساب کاربری و همچنین در جستجوها و زمانی که صاحب حساب اینستاگرام روی پست ها نظر می دهد ظاهر می شود.

این علامت تیک آبی به دیگر کاربران نشان می دهد که حساب کاربری مورد نظر واقعی و رسمی است. تایید (تیک آبی) اینستاگرام از جعل هویت جلوگیری می کند، به همین دلیل است که در پروفایل افراد مشهور، برندهای جهانی و شخصیت های عمومی این تیک وجود دارد.

اینستاگرام برای پیج هایی که معرف برندهای معروف و اینفلوئنسرها هستند، یعنی پیج هایی که احتمال جعل هویت اکانت زیاد است، یک تیک آبی می دهد تا اطمینان حاصل شود که کاربران اینستاگرام، با برندهای معتبر و پیج هایی که می خواهند دنبال کنند، سروکار دارند.

شرایط دریافت تیک آبی اینستاگرام

اینستاگرام برای اینکه نشان دهد پیج شما واجد شرایط برای فعال کردن تیک آبی اینستاگرام است یا خیر، معیارهایی دارد. برای واجد شرایط بودن برای درخواست تیک آبی، پیج اینستاگرام شما باید معیارهای زیر را برای تأیید داشته باشد:

حساب کاربری معتبر

برای اینکه پیج شما برای فعال کردن تیک آبی اینستاگرام، تایید شود، پیج اینستاگرام شما باید نشان دهنده یک کسب و کار ثبت شده و معتبر باشد.

حساب کاربری منحصر به فرد

اینستاگرام به ازای هر نفر فقط به یک اکانت اجازه می دهد تا تیک آبی را دریافت کند. از این رو، اگر چندین حساب تجاری دارید، باید حساب اصلی را برای انجام فرآیند تأیید انتخاب کنید.

پیج عمومی یا پابلیک

تیک آبی اینستاگرام تنها مختص پیج های پابلیک و افراد مشهور است، یعنی شما نمی توانید تیک آبی اینستاگرام را برای یک اکانت پرایوت در این پلتفرم داشته باشید.

اطلاعات کامل حساب کاربری

باید در پیج خود عکس پروفایل، بیو و حداقل یک پست اینستاگرام داشته باشید. همچنین حساب کاربری باید در زمان درخواست تأیید فعال باشد.

حساب کاربری شخص یا برند مشهور

برای تایید و دریافت تیک آبی، حساب اینستاگرام شما باید معرف یک فرد یا برند شناخته شده باشد. باید توسط کاربران به شدت جستجو شده و یا در چندین منبع خبری مشهور عنوان شود.

اگر در پیج خود، محتوای تبلیغاتی یا پولی دارید، باید بدانید اینستاگرام آن ها را برای بررسی حساب در نظر نمی گیرد. علاوه بر اینکه باید پیج شما، شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشد، باید از شرایط خدمات و قوانین اینستاگرام نیز پیروی کنید.

به این معنی که اگر در گذشته به دلیل رعایت نکردن این دستورالعمل ها ممنوع الکار شده اید، بعید است که به عنوان یک نمایه تأیید شده پذیرفته شوید. همچنین اگر در طول فرآیند تأیید و دریافت تیک آبی اینستاگرام، اطلاعات گمراه کننده یا غلط ارائه دهید، اینستاگرام تیک آبی تأیید شده شما را حذف می کند.

حتی ممکن است اقدامات دیگری مانند حذف حساب شما نیز انجام دهد. پس در تمام مراحل فرآیند دریافت تیک آبی فقط اطلاعات دقیق از جمله اسم واقعی (شناسنامه ای) خود و برای اثبات هویت اسناد و عکس های واقعی را ارائه دهید.

نحوه فعال کردن تیک آبی اینستاگرام

همه می توانند برای تیک آبی در اینستاگرام درخواست دهند. در زیر مراحلی را که باید طی کنید تا وارد پروسه تایید برای گرفتن تیک آبی در کنار نام پروفایل خود در اینستاگرام شوید، آورده شده است.

مرحله اول: ورود به حساب کاربری

از طریق اپلیکیشن موبایل اینستاگرام وارد حساب اینستاگرام خود شوید. اگر بیش از یک حساب دارید، مطمئن شوید وارد حسابی شده‌اید که می‌خواهید تأیید کنید.

نحوه فعال کردن تیک آبی اینستاگرام

مرحله دوم: درخواست تأیید (تیک آبی اینستاگرام)

زمانی که وارد پروفایل اینستاگرام خود شدید، روی دکمه Menu واقع در گوشه سمت راست بالا و سپس روی نماد تنظیمات بزنید. پس از آن گزینه  Account type and tools را انتخاب کنید. برای دسترسی به فرم تایید حساب روی درخواست تأیید ( Request Verification ) واقع در پایین صفحه کلیک کنید.

نحوه فعال کردن تیک آبی اینستاگرام 2

مرحله سوم: پر کردن فرم درخواست تیک آبی

1- تأیید صحت اطلاعات: نام کامل و قانونی شما باید دقیقاً همانطور که در شناسه صادر شده توسط دولت شما نشان داده شده است، نوشته شود. سپس باید یک مدرک شناسایی رسمی را بارگذاری کنید.

اگر فردی حقیقی هستید، می توانید از گذرنامه، کارت ملی یا گواهینامه رانندگی خود استفاده کنید ولی پیشنهاد میشود برای اینکار از گذرنامه و پاسپورت خود استفاده کنید و اطمینان حاصل نمایید که نامی که وارد می کنید با نام روی مدارک شناسایی شما مطابقت داشته باشد.

نحوه فعال کردن تیک آبی اینستاگرام 3

2- انتخاب دسته بندی: دسته بندی های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، که باید دقیق ترین را برای حساب اینستاگرام خود انتخاب کنید.

دسته بندی ها عبارتند از: ورزش، مد، سرگرمی، بلاگر یا اینفلوئنسر، موسیقی، کسب و کار، برند و. . . . همچنین از شما پرسیده می شود که در کدام کشور یا منطقه برجسته‌ تر هستید.

شما فقط می توانید یک کشور را انتخاب کنید، حتی اگر یک برند جهانی یا یک چهره عمومی شناخته شده بین المللی باشید. همچنین می توانید لقب های جایگزینی که ممکن است به آن ها معروف باشید را به اشتراک بگذارید.

3- افزودن پیوندها: این یک مرحله اختیاری است، اما برای پشتیبانی از برنامه شما برای تأیید اینستاگرام توصیه می شود. می توانید حداکثر 5 پیوند اضافه کنید.

اینستاگرام اضافه کردن مقالات خبری و سایر حساب های رسانه های اجتماعی را پیشنهاد می کند. محتوای پولی یا تبلیغ شده به عنوان بخشی از درخواست شما پذیرفته نخواهد شد.

نحوه فعال کردن تیک آبی اینستاگرام 4

مرحله چهارم: ارسال درخواست

اینستاگرام پس از دریافت درخواست و بررسی، طی چند روز به شما اعلام خواهد کرد که آیا درخواست شما مورد تایید بوده است یا خیر. این احتمال وجود دارد که درخواست اولیه شما برای دریافت تیک آبی، تایید نشود.

این عدم تایید شدن توسط اینستاگرام دلایل زیادی می تواند داشته باشد که اینستاگرام بنا به آن دلایل درخواست شما را برای نشان تیک آبی رد می کند.

پس از رد اولین درخواست تیک آبی اینستاگرام، وقت بگذارید و دریابید که چگونه می توانید نمایه خود را تغییر دهید تا بتوانید خود را به عنوان یک فرد یا برند قابل توجه معرفی کنید. پس از انجام تغییرات، دوباره  می توانید پس از 30 روز اقدام کنید. برای راهنمایی در این زمینه به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید.

مزایای فعال کردن تیک آبی اینستاگرام

اگر شما، کسب و کار یا برندتان در خطر جعل هویت هستید، باید در اسرع وقت درخواست تیک آبی کنید. داشتن تیک آبی اینستاگرام مزایای زیادی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تیک آبی در اینستاگرام برند انحصاری شما را نشان می دهد.

تیک آبی یک راه موثر برای تبلیغ برند شما و در نهایت افزایش تعداد فالوور های شماست.

وجود نشان آبی برای محافظت از نام تجاری و شهرت شما در برابر افراد متقلب کمک می کند.

تیک آبی به شما این امکان را می دهد تا با برندهای معروف کار کنید، چرا که برندها ترجیح می دهند با اینفلوئنسرهایی که حساب های تایید شده دارند، کار کنند.

همچنین علامت تأیید به کاربران در پیدا کردن برند شما در رسانه های اجتماعی کمک می کند.

زمانی که شخصی به دنبال نام تجاری شما باشد، حساب شما معمولا در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود.

حساب های دارای نشان تأیید شده امکان دسترسی به سایر ابزارهای اینستاگرام را دارند، به طور مثال برای استفاده از swipe up در استوری ها نیاز به داشتن 10000 فالوور می باشد. که اکانت های دارای تیک آبی بدون داشتن این تعداد فالوور نیز می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

نکاتی برای تایید شدن در اینستاگرام

پروفایل کاملی داشته باشید. یعنی تمام اطلاعات موجود در بیو اینستاگرام را وارد کنید.

نام خود را به رسانه ها، اخبار و بیانیه های مطبوعاتی ارسال کنید تا از این طریق به شهرت برسید.

برای جلب توجه بیشتر پرسنل اینستاگرام جهت گرفتن تیک آبی بایستی تعداد فالوورهای خود را افزایش دهید.

با تشویق فالوورهای خود به مشاهده پست هایتان، آن ها را بیشتر درگیر نمایید تا از این طریق بتوانید بیشتر با آن ها تعامل داشته باشید.

مدت زمان بیشتری در اینستاگرام آنلاین باشید و در این مدت زمان فعالیت مستمری داشته باشید و با سایر پیج ها ارتباط برقرار کنید.

به طور منظم پست و استوری در پیج خود به اشتراک بگذارید.

البته شایان توجه است که امروزه راه هایی برای خرید این تیک آبی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن راه ها این تیک را در شرایط مختلف با ویژگی های متفاوت به ازای پرداخت مبلغی دریافت کنید!

سایت خرید فالوور اینستاگرام مفتخر است که با ارائه ی خدمات فروش تیک آبی به کاربران با بهترین شرایط و قیمت سبب رشد و پیشرفت صفحات مجازی مشتریان خود می شود؛ جهت اطلاع از شرایط، تعرفه و نحوه ی خرید تیک آبی از سایت خرید فالوور اینستاگرام میتوانید صفحه ی خرید تیک آبی اینستاگرام را مطالعه کنید. 

سخن آخر در این مقاله با نحوه درخواست تیک آبی اینستاگرام و مزایای داشتن تیک آبی اینستاگرام آشنا شدید. سعی داشتیم در این مقاله با دادن اطلاعاتی شما را در دریافت تیک آبی اینستاگرام کمک کنیم.

به یاد داشته باشید، چه تیک آبی داشته باشید یا نه، باز هم می توانید با تولید محتوای جذاب و با کیفیت مخاطبان را جذب کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید فالوور به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید.

سوالات متداول فعال کردن تیک آبی اینستاگرام

آیا تعداد فالوور در فعال کردن دریافت تیک آبی اینستاگرام تاثیر دارد؟

بله، تعداد فالوور تا حدودی در دریافت تیک آبی (verified badge) در اینستاگرام تأثیر دارد. تعداد فالوورها تنها یکی از عواملی است که برای دریافت تیک آبی در نظر گرفته می شود و اینستاگرام الگوریتم های پیچیده تری را برای تصمیم گیری در این زمینه استفاده می کند. برای افزایش تعداد فالوور و خرید فالوور به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید.

آیا تیک آبی برای پیج پرایوت در اینستاگرام فعال می شود؟

یکی از شرایط فعال کردن تیک آبی اینستاگرام، قرار داشتن پیج در حالت عمومی یا پابلیک است. پس یعنی برای پیج پرایوت نمی توان تیک آبی اینستاگرام را فعال نمود.

فعال شدن تیک آبی اینستاگرام هزینه دارد؟

فعال کردن تیک آبی اینستاگرام رایگان بوده و اینستاگرام از این بابت پولی دریافت نمی کند.

آیا می توانم خودم تیک آبی اینستاگرام را برای پروفایلم ایجاد کنم؟

شما نمی توانید تیک آبی را برای پروفایل اینستاگرام خود ایجاد کنید. این کار باید توسط تیم اینستاگرام پس از بررسی دستی نمایه و اطلاعات به شما داده شود تا تأیید شود که همه معیارهای تأیید را دارید.

چگونه در اینستاگرام بدون اینکه مشهور باشم تیک آبی دریافت کنم ؟

برای دریافت تیک آبی در اینستاگرام، باید ثابت کنید که حساب شما یک شخصیت عمومی قابل توجه هست یا یک سازمان شناخته شده را اداره می کنید و ممکن است جعل هویت شود.

برای تایید شدن در اینستاگرام حداقل چه تعداد فالوور نیاز است؟

از نظر فنی، حداقل تعداد فالوور برای تایید در اینستاگرام وجود ندارد. تا زمانی که بتوانید ثابت کنید که یک فرد قابل توجه یا بسیار جستجو شده هستید می توانید حساب خود را تایید کنید، بنابراین هیچ تعداد رسمی فالوور مورد نیاز برای تیک آبی وجود ندارد، هر چه تعداد فالوورهای بیشتری داشته باشید، اینستاگرام شما را قابل توجه تری می داند.

پاسخ تایید یا رد شدن درخواست تیک آبی اینستاگرام از چه طریقی انجام می شود؟

پاسخ به درخواست تیک آبی فقط از طریق اینستاگرام به شما اعلام خواهد شد. سایر پیام های دریافتی در ایمیل، واتساپ و . . . تقلبی و به منظور کلاهبرداری فرستاده شده اند.

آیا می توان تیک آبی را برای فن پیج ها دریافت کرد؟

تیک آبی اینستاگرام برای فن پیج ها و پیج هایی با مطالب زرد از جمله پیج های با اطلاعات عمومی، تفریحی، سرگرمی و . . . فعال نمی شود.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا