اینستاگرام

چگونه مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش دهیم؟ آموزش تصویری

5/5 - (1576 امتیاز)

چگونه-مصرف-اینترنت-اینستاگرام-را-کاهش

 

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام: اگر شما از خوره های اینترنت و فضای مجازی هستید و هر روز مدت زمان زیادی را گوشی به دست می گذرانید و یا اینکه شغل شما بلاگری اینستاگرام است و مجبورید ساعت های طولانی را در اینستاگرام باشید و همیشه از زود تمام شدن بسته ی اینترنت تان شگفت زده می شوید، پس باید این مقاله را بخوانید؛ این مقاله به شما یاد خواهد داد چطور با تنظیمات ساده ی اینستاگرام یا گوشی خودتان کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام و مصرف دیتای خود را پایین بیاورید از گشت و گذار در صفحات اینستاگرام لذت بیشتری ببرید.

برای خرید فالوور واقعی اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.

دلیل مصرف زیاد اینترنت در اینستاگرام چیست؟

پلت فرم اینستاگرام یک پلت فرم مبتنی بر تصویر و ویدئو است که آپلود و دانلود این ویدئوها و تصاویر مصرف بالای اینترنت را به همراه دارد و البته که در آن هرچه کیفیت تصاویر و فیلم های بارگذاری شده بالاتر باشد می تواند باعث مصرف بیشتر اینترنت نیز شود. حالا سوالی که برای بسیاری از کاربران پیش می آید این هست که آیا راهی هست که این روند تغییر کند و دیتای کمتری از جانب کاربر مصرف شود؟

اینستاگرام برای حل مشکل در برنامه خود یک روش تنظیماتی از داخل خود اپلیکیشن اینستاگرام قرار داده است که در آن تنظیمات تمام عکس ها و ویدئوها به صورت پیش فرض نمایش داده نمی شود و باید به صورت انتخابی آنها را تماشا کنید و اینکه کیفیت رزولوشن تصاویر و ویدئو ها کمی پایین تر می آید و در نتیجه آن دیتای کمتری از گوشی شما مصرف می شود. اگر محدودیت های این نوع تنظیمات را بپذیرید و آن را انجام دهید مشاهده خواهید کرد که مصرف اینترنت شما بسیار کم تر خواهد شد.

چه کنم تا حجم اینترنتم در زمان استفاده از اینستاگرام کمتر شود؟

یکی از روش هایی که شما می توانید برای کمتر کردن مصرف اینترنت خود در حین استفاده از اینستاگرام به کار ببندید استفاده از تنظیمات خود اینستاگرام هست. این تنظیمات به شکل زیر انجام می شود: 1- ابتدا برنامه اینستاگرام را باز کنید و به قسمت پروفایل بروید. 2- حالا به سه خط بالای صفحه که به آن منوی همبرگری هم می گویند رفته و setting را انتخاب کنید. 3- از این قسمت هم از میان گزینه های پیشنهادی روی account کلیک کنید.

چه کنم تا مصرف اینترنتم در زمان استفاده از اینستاگرام کمتر شود؟

4-  حالا cellular data use را انتخاب کنید. 5- حالا چراغ روبروی data saver را روشن کنید تا بهینه سازی مصرف اینترنت برایتان آغاز شود. در ادامه یک نکته دیگر که در همین صفحه ایی که برایتان باز شده را باید بدانید: 6-  در همین قسمت می توانید یک گزینه دیگر با عنوان High-Resolution Media ببینید که اگر روی آن کلیک کنید و Wi-Fi only را انتخاب کنید، در این صورت فقط زمانی که با وای فای به اینستاگرام وصل میشوید تصاویر و ویدئو ها را با کیفیت بالا خواهید داشت.

چه کنم تا مصرف اینترنتم در زمان استفاده از اینستاگرام کمتر شود؟ 2

کاهش میزان حجم اینستاگرام با خاموش کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

نوتیفیکیشن ها یا اعلان هایی که از طریق برنامه اینستاگرام برای شما ارسال می شود هم می توانند قسمتی از اینترنت شما را مصرف کنند؛ اگر این نوتیفیکیشن ها را ببندید اعلان ها را دریافت نخواهید کرد ولی در عوض می توانید بخشی از مصرف دیتای خود را با این روش مدیریت کنید. برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام تنظیمات خاموش کردن اعلان های اینستاگرام از طریق زیر اقدام کنید: 1- ابتدا اینستاگرام خود را باز کرده و به صفحه ی پروفایل وارد شوید. 2- علامت سه خط بالای صفحه را باز کرده و وارد قسمت setting نرم افزار شوید. 3- حالا گزینه notification را انتخاب کنید.

کاهش دادن میزان مصرف اینستاگرام فقط با خاموش کردن نوتیفیکیشن های اینستاگرام

4-  در صفحه ی باز شده pause all را انتخاب کنید تا تمامی اعلان های اینستاگرام برای شما غیر فعال شوند. 5-  اکنون با غیر فعال شدن اعلان ها اینترنت مصرفی شما نیز کاهش میابد.

کاهش دادن میزان مصرف داده گوشی با تنظیمات خاص از داخل گوشی

در این روش نیز می توان با یک سری تنظیمات گوشی همراه از استفاده بیش از حد داده تلفن همراه جلوگیری کرد. ترفندی که با آن در این روش مصرف دیتای شما مدیریت می شود این است که در زمان خاموش یا بسته بودن برنامه اینستاگرام عکس ها و ویدئو ها به صورت خودکار لود نمی شوند و فقط وقتی شما برنامه را باز می کنید و عکس و ویدیویی را با اختیار خودتان باز می کنید در این زمان است که داده شما مصرف می شود. دستورالعمل کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام از طریق تنظیمات گوشی به شکل زیر می باشد: 1- ابتدا به قسمت تنظیمات در گوشی خود بروید. 2- روی گزینه connection and sharing بزنید.

کاهش دادن میزان مصرف داده گوشی با تنظیمات خاص از داخل گوشی

3- حالا data usage را انتخاب کنید. 4- حالا لیست اپ هایی که در گوشی خود دارید را مشاهده می کنید؛ از این میان اینستاگرام را انتخاب کنید. 5- گزینه background data را انتخاب کنید و آن را غیرفعال نمایید تا به این شکل بخشی از اینترنت مصرفی شما از این طریق سیو شود.

کاهش دادن میزان مصرف داده گوشی با تنظیمات خاص از داخل گوشی 2

وای فای رایگان پیدا کنید

ممکن است شما دانشجو باشید و این امکان را داشته باشید که از طریق وای فای رایگان دانشگاه به اینترنت وصل شوید و یا در مکان هایی مثل اتوبوس ها و تاکسی ها بتوانید از وای فای رایگان استفاده کنید؛ پیشنهاد ما این است که شما اگر یک وای فای رایگان و امن یافتید از آن هم گاهی وقت ها استفاده کنید؛ این کار باعث می شود مصرف اینترنت شما پایین بیاید.

بهتر است از بار گزاری عکس ها و ویدیوهایی که با دوربین برنامه اینستاگرام گرفته می شوند در قسمت گالری صرف نظر کنید همان طور که میدانید شما وقتی که یک عکس یا ویدئو را از طریق دوربین اینستاگرام گرفتید در قسمت گالری هم ذخیره هم می شوند

و این کار از دیتای شما کم می کند؛ برای اینکه مصرف دیتای خود را پایین بیاورید می توانید از بارگزاری عکس ها و ویدئوها در گالری که به صورت پیش فرض انجام می شود اجتناب کنید و این کار را با یک سری از تنظیمات ساده اینستاگرام می توانید انجام دهید. به خاطر داشته باشید در این صورت اگر ویدیو یا عکسی را با دوربین اینستاگرام گرفتید

ولی فرصت شیر کردن آن را نیافتید آن ویدئو یا تصویر برای شما ذخیره نخواهد شد و شما آن را از دست خواهید داد پس قبل از انجام تنظیمات به این جنبه از این کار نیز توجه داشته باشید. انجام تنظیمات برای این مورد از قرار زیر هست: 1- به قسمت پروفایل خود در اینستاگرام بروید 2- قسمت setting را باز کنید 3- حالا مورد original photos را غیر فعال کنید

وای فای رایگان پیدا کنید

4- با این کار هر فیلم و عکسی که با دوربین اینستاگرام گرفته اید دیگر درگالری دانلود نمی شود و البته این اصلا اشکال ندارد شما هر وقت می خواهید برای اینستاگرام خودتان عکس یا ویدیو بگیرید با دوربین گوشی خودتان آن ها را تهیه کنید به این شکل هم بعدها می توانید آن ها را در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید و هم داده ای را مصرف نکرده اید.

خلاصه استفاده از برنامه ای که پر است از تصاویر و ویدیو های زیبا با کیفیت های بسیار بالا مطمئنا اینترنت با حجم و سرعت بالا را می طلبد ولی در عین حال اگر حجم اینترنتی که اینستاگرام از شما می گیرد بسیار زیاد است می توانید آن را با روش های گفته شده در مقاله مدیریت کنید. همچنین شما عزیزان میتوانید جهت خرید لایک اینستاگرام به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه فرمایید

سوالات متداول کاهش حجم اینترنت اینستاگرام

از چند روش می توان مصرف اینترنت اینستاگرام را کاهش داد؟

با استفاده از دو روش تنظیمات گوشی و استفاده از برنامه کاهش مصرف اینترنت موبایل می توان میزان مصرف اینترنت را کاهش داد.

چه تفاوتی میان کاهش مصرف اینترنت در تنظیمات گوشی و برنامه کاهش مصرف وجود دارد؟

با استفاده از تنظیمات گوشی تنها می توان دیتای خط را کاهش داد. این درحالی است که از برنامه می توانید برای کاهش مصرف اینترنت وای فای استفاده کنید.

از معایب کاهش مصرف اینترنت چیست؟

از معایب آن می توان به عدم ارسال درست اعلان ها و نوتیفیکیشن ها اشاره کرد.

خرید تیک آبی اینستاگرام

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا