اینستاگرامترفند های اینستاگرامی

چند توصیه امنیتی برای امن نگه داشتن اکانت اینستاگرام

4.9/5 - (70 امتیاز)

 

امروزه امنیت پیج‌های اینستاگرام به یک مسئله مهم برای کاربران این شبکه مجازی تبدیل شده است. همواره تعداد زیادی از کاربران اینستاگرام دسترسی به پیج خود را به دلیل هک شدن آن از دست می‌دهند. اغلب افراد گمان می‌کنند که هکرها تنها به دنبال هک کردن پیج‌هایی با تعداد فالوور بالا هستند.

برای افزایش اطلاعات در زمینه امن نگه داشتن اکانت اینستاگرام با ما تا آخر این مقاله همراه باشید اما باید بگوییم پیج‌هایی که تعداد فالوور بالایی دارند معمولا از سطح امنیتی مناسبی برخوردار می‌باشند. از این‌رو پیج‌هایی که فالوورهای کمتری دارند، بیشتر در معرض هک شدن قرار می‌گیرند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با چند روش برای افزایش امنیت پیج خود آشنا کنیم.

برای بازیابی پیج دیسیبل شده اینستاگرام روی لینک کلیک کنید.

علل از دست دادن امنیت پیج اینستاگرام

از جمله مواردی که امنیت پیج اینستاگرام را به خطر می‌اندازند‌، دیسیبل شدن اکانت اینستاگرام، فراموش کردن اطلاعات، هک شدن اکانت و… است که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

  1. دیسیبل شدن اکانت

دیسیبل شدن پیج یا همان بسته شدن صفحه اینستاگرام به دلایل متعددی رخ می‌دهد. اما به‌طور کلی کاربران اختلال 30 روزه اینستاگرام را به دلیل یکی از موارد زیر دریافت می‌کنند:

  • پیروی نکردن از قوانین اینستاگرام
  • استفاده افراد زیر 13 سال از اینستاگرام
  • روشن بودن VPN حین استفاده از برنامه اینستاگرام
  • خطا در عملکرد هوش مصنوعی اینستاگرام

در صورتی که شما موارد فوق را رعایت کرده باشید پس از دریافت اطلاعیه بسته شدن صفحه اینستاگرام خود، باید به اینستاگرام درخواست بررسی دهید تا پیج شما مجددا در دسترس قرار بگیرد.

  1. فراموش کردن اطلاعات اینستاگرام 

کاربران اینستاگرام ممکن است برخی از اطلاعات حساب کاربری خود را فراموش کنند. در صورتی که پسورد، یوزرنیم، یا هر دو این موارد را به خاطر نداشته باشید، از طریق ترفندهایی امکان بازیابی پیج شما وجود دارد. البته این امر زمانی امکان‌پذیر است که ایمیل یا شماره تلفن همراه ثبت شده در اطلاعات اکانت، در دسترس شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های افزایش امنیت پیج اینستاگرام پادکست زیر را گوش دهید

  در ادامه با ارائه نکاتی شما را جهت امن نگه داشتن اکانت اینستاگرام آشنا خواهیم کرد.

نکات امنیتی مربوط به اکانت اینستاگرام

  1. ثبت آدرس ایمیل در پروفایل اکانت

پس از ساخت یک اکانت اینستاگرام، ثبت ایمیل اولین اقدام موثر جهت اطمینان از برقرار بودن امنیت پیج است. هرچند بدون ثبت شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل فعالیت در اینستاگرام امکان‌پذیر می‌باشد، اما ایجاد یک ایمیل معتبر در هنگام ساخت اکانت اینستاگرام به شما در افزایش سطح امنیت پیج کمک فراوانی می‌کند. ثبت آدرس ایمیل در زمان فراموشی پسورد اکانت، هک شدن و غیره، بازگردانی مجدد پیج شما را تضمین می‌کند. اگر پیج شما خریداری شده باشد و توسط شما ایجاد نشده باشد، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای تغییر ایمیل آن اقدام کنید. در غیر این صورت امکان دسترسی به اکانت، توسط صاحب قبلی با ثبت درخواست تغییر پسورد به واسطه ایمیل، به راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

  1. ثبت شماره تلفن همراه در اطلاعات مربوط به اکانت

وجود شماره تلفن همراه در اطلاعات اکانت اینستاگرام می‌تواند در ایجاد امنیت برای پیج شما دخیل باشد. زیرا در مواقع عدم دسترسی به ایمیل و یا مشکل در ارسال ایمیل از طریق اینستاگرام، دریافت پیام کوتاه بهترین گزینه جهت رفع مشکل پیج به شمار می‌رود.

  1. فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای

فعال کردن تایید هویت دو مرحله‌ای فعال کردن گزینه تایید دو مرحله‌ای که از بهترین روش‌های تامین امنیت پیج اینستاگرام شناخته می‌شود، فرآیندی است که هنگام ورود شما به اکانت اینستاگرام هویت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. ویژگی تایید هویت دو مرحله‌ای در تمامی شبکه‌های مجازی موجود است. در صورت فعال کردن تایید دو مرحله‌ای پس از هربار ورود به اکانت اینستاگرام، پیامی حاوی کد امنیتی برای شما ارسال می‌شود. هیچ شخصی به‌جز شما نمی‌تواند به این کد دسترسی داشته باشد. مراحل فعال کردن تایید دو مرحله‌ای:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید و از قسمت پروفایل خود به بخش تنظیمات بروید.
  • در منوی تنظیمات روی گزینه Security کلیک کنید.
  • گزینه Two-Factor Authentication را لمس کنید.
  • بر روی نوشتار آبی رنگ Get Started ضربه بزنید تا به صفحه مربوط به اطلاعات امنیتی وارد شوید. در این قسمت سه گزینه برای شما نشان داده می‌شود که شامل:
  • Authentication App

با انتخاب این روش رمزهای یکبار مصرف به واسطه برنامه‌ رمزساز تولید و برای شما ارسال می‌شود. در این روش لازم است که شما در ابتدا یکی از برنامه‌های Google Authenticator و Duo Mobile و Microsoft Authenticator نصب کرده و کد مخصوص به حساب کاربری خود را در آن ثبت کنید. پس از اتمام این مراحل پس از هربار ورود شما به برنامه اینستاگرام، رمز یکبار مصرف به این برنامه ارسال می‌شود.

  • WhatsApp

در صورتی که از این روش استفاده کنید، رمزهای یکبار مصرف به برنامه واتساپ شما ارسال خواهد شد. برای فعال کردن این روش کافیست شماره‌ای که واتساپ آن در دسترس است را در بخش مربوطه وارد کنید.

  • Text Message

یکی از رایج‌ترین و ساده‌ترین راه‌های دریافت رمز یکبار مصرف Text massage است که از طریق آن می‌توانید هر شماره دلخواهی را برای تایید هویت ثبت کنید.

  1. بلاک کردن دنبال‌کننده‌های مرموز و ناشناس 

توصیه ما به شما این است که پیج خود را خصوصی کرده و فالوورهای ناشناس یا فالوورهای مشکوک را شناسایی و بلاک کنید. همچنین اینستاگرام خود را همواره آپدیت کنید تا از هک شدن در امان بمانید.

  1. در انتخاب Authorize دقت کنید

برخی اپلیکیشن‌های مورد استفاده هنگام نصب، از شما اجازه دسترسی به اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام را درخواست می‌کنند. در صورتی که شما دسترسی را مجاز نکنید برنامه برای شما قابل استفاده نخواهد بود. این برنامه‌ها ممکن است امنیت اینستاگرام شما را به خطر بیندازند.

  1. کلیک نکردن بر روی لینک‌های مشکوک

باز کردن لینک‌های مشکوک و مبهم علاوه‌بر اینکه موجب هک شدن اکانت اینستاگرام می‌شوند، احتمال هک شدن گوشی شما و از دست رفتن امنیت آن را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین روی هیچ لینک نامعلومی کلیک نکنید. همچنین بهتر است اپلیکیشن اینستاگرام را از منابع معتبر دانلود کنید.

  1. محدود کردن افرادی که می‌توانند شما را تگ کنند

تگ کردن به معنای اشاره کردن به نام کاربری شما توسط دنبال‌کننده‌ها بر روی استوری و پست‌های اینستاگرام می‌باشد. بهتر است جهت برقراری امنیت اکانت اینستاگرام خود این ویژگی را برای افراد ناشناس غیرفعال کنید. جمع‌بندی با مطالعه این مقاله اطلاعات لازم جهت ایجاد امنیت کافی را به شما دوستان ارائه کردیم. علاوه‌بر موارد ذکر شده سپردن امنیت پیج خود به سایت‌ها یا افرادی که در این زمینه تخصص دارند، اطمینان بیشتری در رابطه با حفظ اطلاعات شخصی به شما می‌بخشد. سایت رسمی خرید فالوور اینستاگرام با ارائه خدمات متنوع از جمله تامین امنیت پیج اینستاگرام همواره آماده پاسخگویی و خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد. اگر مدیریت پیج برایتان مشکل است یا وقت برای مدیریت پیج ندارید میتوانید مدیریت پیج اینستاگرام خود را به تیم حرفه ای خرید فالوور اینستاگرام بسپارید. منبع مقاله

سوالات متداول درباره توصیه امنیتی برای امن نگه داشتن اکانت اینستاگرام

چگونه امنیت پیج اینستاگرامی خود را بالا ببریم؟

شما عزیزان میتوانید با تایید دو مرحله ای ، ثبت ایمیل و.. امنیت پیج خود را بالا برده و از هک شدن آن توسط افراد دیگر جلوگیری کنید.

روش فعال کردن کد دو مرحله ای در اینستاگرام چیست؟

1-ابتدا وارد تنظیمات اینستاگرام شوید سپس روی گزینه two-factor authentication کلیک کنید تا کد دو مرحله ای فعال شود.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا