تلگرام

آموزش افزایش فروش در تلگرام 14 ترفند برای تبدیل مخاطبان به مشتری

Rate this post

تلگرام، یکی از پرطرفدارترین و جذاب‌ ترین پیام‌ رسان‌ های آنلاین در سراسر جهان بشمار می‌ رود. این شبکه اجتماعی امکانات ویژه و منحصربفردی را به کاربران خود ارائه می‌ دهد که به عنوان یک بستر مناسب برای کسب‌ وکارها شناخته شده است.

امروزه فروش در تلگرام، به عنوان یک راهکار موثر برای معرفی محصولات و خدمات به مشتریان و مخاطبان مورد استفاده قرار می ‌‌گیرد. با این روش، کسب‌ و کارها می‌ توانند فرصت بیشتری برای افزایش فروش و موفقیت داشته باشند.

اما برای بهره‌ برداری بهینه از تلگرام برای فروش، باید به برخی نکات کلیدی توجه کنید. در این مقاله از سایت خرید فالوور اینستاگرام، تلاش کرده ایم نکاتی را بیان کنیم تا شما بتوانید با بهرمندی از آنها، افزایش فروش را به ارمغان بیاورید.

برای خرید کانال تلگرام روی لینک زیر کلیک کنید.

فروش در تلگرام چه مزایایی دارد؟

عناوین مهم در این مقاله:

بسیاری از کاربران از مزایای فروش در تلگرام غافل هستند. در ادامه، برخی از مزایای فروش در تلگرام را بررسی می کنیم:

فروش در تلگرام چه مزایایی دارد

· محبوبیت

تلگرام، به عنوان یک پیام‌ رسان محبوب در ایران شناخته می‌ شود. هر روز میلیون‌ ها کاربر ایرانی فعال به تلگرام مراجعه می‌ کنند. آمار نشان می‌ دهد که حدود 40 میلیون نفر در ایران، حساب کاربری در تلگرام دارند. این یعنی تلگرام در ایران با محبوبیت بالایی روبه‌ رو است.

فروش در تلگرام نیز می‌ تواند زمینه‌ ای مناسب برای کسب و کارها باشد، البته به شرطی که به شیوه‌ ای اصولی و مناسب انجام شود. با در نظر گرفتن تعداد کاربران فعال و علاقمند به تلگرام در ایران، این پلتفرم می‌ تواند به شما کمک کند تا نظر و توجه بسیاری از کاربران را به  کسب و کارخود جلب نمایید و فروش خود را تا حد شایانی افزایش دهید.

· اهمیت به اصول دیجیتال مارکتینگ

یکی از اصول اساسی در دیجیتال مارکتینگ، حضور فعال در شبکه‌ های اجتماعی محبوب به ویژه تلگرام است. با بهره‌ برداری از این اصل، شما می‌ توانید بطور موثر با جمعیت بزرگی از افراد در ارتباط باشید. حضور در شبکه‌‌ های اجتماعی، فرصتی مناسب را برای معرفی و تبلیغ کسب و کار خود فراهم می‌ کند.

داشتن یک کانال مناسب و جذاب در تلگرام، می‌ تواند به شما کمک کند تا اعتماد افراد را به خدمات و محصولات خود جلب کنید. با ایجاد محتوای جذاب و ارائه اطلاعات مفید، می‌ توانید جمعیت بزرگی از مخاطبان را به سمت کانال خود جذب کنید و ارتباط مستقیم و موثر با آنها برقرار کنید.

· بازار بین المللی و‌ دسترسی به آن

در دنیای امروز، با استفاده از شبکه‌ های اجتماعی جهانی و بین‌‌ المللی، افراد به تمامی کاربران فعال در این شبکه‌ ها دسترسی پیدا می‌ کنند. این امر باعث شده است که برخی کسب‌ و کارها بتوانند با استفاده از این شبکه‌ ها و فروش در پلتفرم‌ هایی

مانند تلگرام، به مشتریانی که در سراسر جهان زندگی می‌ کنند، خدمات و محصولات خود را ارائه کنند. با توجه به این قابلیت، کسب‌ و کارها می ‌توانند به طور گسترده‌ تری بازاریابی کنند و با افراد مختلفی از نقاط جهان در ارتباط باشند.

·  درآمد جانبی

استفاده از تلگرام به شکلی مشابه اینستاگرام، تبلیغات در آن نیز نسبتاً محبوب شده است. این امر باعث شده تا کانال‌ هایی با تعداد عضو و مخاطب بالا، بسیاری از سفارشات تبلیغات را از کاربران تلگرامی دریافت کنند. علاوه بر این، این فعالیت می‌ تواند یک منبع درآمد جانبی برای آنها باشد.

در حال حاضر، انجام تبلیغات برای برندها و کسب‌ و کارهای مشهور، به عنوان یک روش مناسب شناخته نمی‌ شود، اما کسب‌ و کارهای کوچک می‌ توانند به راحتی بخشی از هزینه‌ های خود را با استفاده از این روش تأمین کنند.

تاسیس کانال فروش در تلگرام

برای شروع کار فروش در تلگرام، می‌ توانید به سادگی یک کانال ایجاد کنید. در ادامه مراحل ساخت کانال در تلگرام را بیان خواهیم کرد:

1- به صفحه اصلی تلگرام بروید.

2- در بالای صفحه، در گوشه سمت راست، یک آیکون سه خط وجود دارد. روی این آیکون کلیک کنید تا منویی باز شود.

3- در منو، New Channel  (کانال جدید) را بیابید و آن را انتخاب کنید.

4- در صفحه جدیدی که باز می‌ شود، نام کانال خود را وارد کنید. می‌ توانید نامی مناسب و توصیفی برای کانال انتخاب کنید.

5- گزینه بعدی را انتخاب نمایید.

6- در این مرحله، شما باید یک یا چند ادمین برای کانال خود انتخاب کنید. می‌ توانید شماره تلفن یا نام کاربری ادمین را وارد کنید و آنها را دعوت کنید. البته این مرحله را می‌ توانید در ابتدا نیز رد کنید و ادمین‌ ها را بعداً اضافه کنید.

7- در نهایت، بر روی دکمه (انجام شده) کلیک کنید تا کانال شما ایجاد شود.

نحوه راه اندازی کانال فروش در تلگرام

توجه داشته باشید که تنها ساخت کانال موفقیت شما را تضمین نمی کند! در کنار ساخت کانال تلگرامی، باید همواره به برخی از نکات توجه داشته باشید.

· نام کانال تلگرامی

نام کانال، یکی از عوامل مهم در تعیین موفقیت فروش در تلگرام است. نام کانال باید به گونه‌ ای انتخاب شود که با محصولات یا خدماتی که ارائه می‌ دهید، مرتبط باشد.

مثلاً اگر کانال شما درباره مد و زیبایی است، نامی مرتبط با این حوزه را انتخاب کنید. تلاش کنید نام کانالی را برگزینید که خلاقیت و جذابیت داشته باشد.

نامی که بتواند به سادگی به خاطر بماند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند. بررسی کنید که آیا نام کانال به راحتی قابل تلفظ است یا خیر؟ یک نام ساده و قابل تلفظ، به مخاطبان کمک می‌ کند تا به راحتی آن‌ را به یاد بسپارند و از طریق جستجوهای صوتی در تلگرام، به سرعت کانال را پیدا کنند. نام کانال شما باید منحصربفرد باشد.

· تصویر کانال تلگرام

عکسی که برای کانال خود انتخاب می‌ کنید، باید کیفیت بالایی داشته باشد و در عین حال واضح باشد. اینکه مخاطبان شما بتوانند به راحتی جزئیات عکس را مشاهده کنند، بسیار مهم است. عکسی که انتخاب می‌ کنید، نباید شلوغ و پر از جزئیات باشد.

بهتر است از تصاویر ساده و مینیمال استفاده کنید که پیام و هدف کانال شما را به خوبی منتقل کنند. در تلگرام، عکس‌ های کانال به صورت دایره نمایش داده می‌ شوند. بنابراین عکسی را انتخاب کنید که پس از نمایش به شکل دایره، شکل و محتوای آن به خوبی حفظ شود.‌

قبل از انتخاب عکس، مطمئن شوید که آن عکس منحصربفرد است؛ عکسی که نماینده هویت و برند شما باشد و مشخص کننده کانال شما در میان رقبا است. پس از انتخاب عکس برای کانال خود، بهتر است تغییرات زیادی در آن ایجاد نکنید. تغییر تصویر کانال می‌ تواند باعث سردرگمی و گیجی مخاطبان شود.

· توضیحات

بخش توضیحات کانال در تلگرام، به عنوان یکی از بخش‌ های بسیار مهم و تأثیرگذار در فروش، نقش بسیار حیاتی را در جذب و جلب مشتریان دارد.

تقریباً همه مشتریان قبل از خرید به این بخش رجوع می‌ کنند تا اطلاعات دقیقی درباره کانال و فعالیت‌ های آن را به دست آورند. به همین دلیل لازم است به این بخش توجه ویژه‌ ای داشته باشید و آن را به صورت مناسب و کامل ترکیب کنید.

یادگیری فروش در تلگرام

بطور کلی، برای موفقیت فروش در تلگرام باید به چند نکته کلیدی توجه کرد. البته نکات زیر فقط یک بخش از مواردی است که در این مورد میتوان گفت و هنوز نکات بسیاری نیز وجود دارد که میتوان در آموزش فروش در تلگرام به آنها پرداخت. اما با این وجود، می‌ توانید با رعایت این نکات اصلی، به صورت قابل توجهی فروش خود را افزایش دهید:

مراحل فروش در تلگرام

1. تعیین هدف

فهمیدن هدف اصلی و مشخص کردن آن، برای یک فروشگاه تلگرامی بسیار مهم است. با شناخت دقیق هدفتان، می‌ توانید برنامه‌ ریزی مناسبی داشته باشید و در جهت تحقق آن گام بردارید.

هدف شما ممکن است معرفی و فروش محصولات خود در تلگرام باشد، اما باید سوالاتی مانند این که محصولات شما چگونه هستند؟ چه نیازهایی در بازار وجود دارد که محصولات شما می‌ توانند آنها را برطرف کنند؟  آیا قصد دارید در بازار داخلی یا خارجی فعالیت کنید؟

آیا تلاش می‌ کنید مشتریانی را از کشورهای دیگر جذب کنید؟ و…  را از خود‌ بپرسید.  اگر به این سوالات پاسخ دهید و هدفتان را مشخص کنید، می‌ توانید برنامه‌ ریزی و استراتژی مناسبی را برای تحقق آن هدف ایجاد کنید.

2. تبلیغ و معرفی کانال تلگرام در سایر پلتفرم ها

صفحات و حساب کاربری‌ های فروشگاه خود را در رسانه‌ های اجتماعی مختلف معرفی کنید. همچنین، وبسایت فروشگاه خود را ایجاد کنید و در آن محصولات خود را به صورت جامع و جذاب معرفی کنید. از طریق تبلیغات موثر، حضور خود را در تلگرام و سایر پلتفرم‌ های معتبر و مناسب اطلاع‌ رسانی کنید.

این امر شامل استفاده از تبلیغات تکمیلی در شبکه‌ های اجتماعی دیگر مانند اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک است که با ابراز هدف کانال فروشگاهی شما در تلگرام، مشتریان جدید را جذب کنند. همچنین می‌ توانید در سایت فروشگاهی خود، بنرها و لینک‌ های مستقیم به کانال تلگرامی خود را درج کنید.

3. توجه به موارد مهم‌ در تاسیس کانال

با ساخت و راه‌ اندازی کانال تلگرامی خود، باید به جوانب مختلف آن توجه کنید تا بتوانید فروش مناسبی را در تلگرام تجربه کنید. نامی که برای کانال تلگرامی خود انتخاب می‌ کنید بسیار مهم است.

این نام باید مرتبط و قابل یادآوری باشد و همچنین حاوی الگوهای کلیدی و لغات مرتبط با فروشگاه شما باشد. یک نام خلاقانه و جذاب می‌ تواند توجه مشتریان را جلب کند. تصویر پروفایل کانال، نماینده‌ ای از فروشگاه شماست.

4.  اعلام زمان پاسخگویی

برای افزایش فروش در کانال تلگرام خود، پاسخگو بودن با سرعت و به درستی به کاربران بسیار مهم است. در صورتی که نمی‌ توانید با سرعت پاسخ دهید، بهتر است در کانال خود زمان پاسخگویی را اعلام کنید

تا کاربران اطلاع داشته باشند که در چه بازه زمانی پاسخ سؤالات خود را دریافت خواهند کرد. همچنین، استفاده از یک ادمین مناسب می‌ تواند به پاسخگویی بهتر به مخاطبان کمک کند و در نتیجه به افزایش فروش در تلگرام منجر شود.

5. تولید محتوا

تولید محتوای منحصربفرد و کامل، از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌ تواند نقش بسیار مهمی در افزایش فروش در تلگرام داشته باشد. این محتواها می‌ توانند شامل مطالب آموزشی، اطلاعات جدید و مفید، نکات کاربردی و همچنین نوآوری‌ ها و تجدید نظرهای شما در صنعت مورد نظر باشند.

برای نوشته‌ های خود بهتر است سادگی را در نظر بگیرید تا مخاطبان به راحتی متوجه مطلب شوند و احساس خوبی به آنها داده شود. همچنین، توضیحات کامل و جامع درباره کالاها و خدمات ارائه شده در کانال، به مخاطبان کمک می‌ کند تا درک دقیقی از محصولات یا خدمات شما داشته باشند.

با توجه به امکانات خود، می‌ توانید از فرمت‌ های دیگری مانند محتواهای صوتی و پادکست‌ ها نیز برای معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده کنید. این فرمت‌ ها به شما امکان می‌ دهند تا با استفاده از صدا، بیان کامل‌ تری از موضوعات مختلف داشته باشید و مخاطبان را به طور جذاب‌ تر و متفاوت‌ تر به سوی کسب و کار خود جذب کنید.

6. انتخاب تصاویر مناسب

تصاویر و عکس‌ ها در کانال‌ های تلگرام نقش بسیار مهمی در جلب توجه مخاطبان و افزایش فروش دارند. تصاویر زیبا و با کیفیت می‌ توانند به شدت تاثیرگذار باشند و در ایجاد ارتباط بصری مثبت با مخاطبان نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

به همین دلیل، استفاده از عکس‌ های مناسب و با کیفیت در کانال تلگرام بسیار حائز اهمیت است. عکس‌ های مناسب، عکس‌ هایی هستند که کیفیت بالایی داشته باشند و جزئیات را واضح نشان دهند.

همچنین این تصاویر به صورت حداقل، شلوغی خود را دارند و فضا را به خوبی نشان می‌ دهند. در عین حال، باید توجه داشت که استفاده از عکس‌ های کپی شده از کانال‌ ها و منابع دیگر، تأثیر منفی بر روی کسب و کار و فروش در تلگرام دارد.

بنابراین بهتر است که از عکس‌ هایی که خودتان از محصولات می‌ گیرید استفاده کنید و آنها را با کیفیت بالا و با تمام جزئیات به نمایش بگذارید.

7. نظرسنجی در تلگرام

با استفاده از نظرسنجی‌ ها در تلگرام، میتوان به راحتی نظرات مخاطبان را درباره موارد مختلف جویا شد. این نظرسنجی‌ ها می‌ توانند به شما کمک کنند تا نقاط قوت و ضعف مجموعه را در تولید، توزیع کالاها و فعالیت‌ های کانال، بررسی و تحلیل کنید.

با تجزیه و تحلیل این نظرسنجی‌ ها، می‌ توانید اقدامات لازم برای بهبود نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت را به عمل آورید. یکی از مزایای استفاده از نظرسنجی در تلگرام، ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان است.

با این کار، مخاطبان با مشارکت در نظرسنجی‌ ها، حس بهتری از مجموعه خواهند داشت و به آن بیشتر اعتماد خواهند کرد. این اعتماد برای موفقیت مجموعه و افزایش فروش در تلگرام بسیار مهم است.

8. رعایت میزان انتشار محتوا

برای انتشار محتواهای خود، می ‌توانید از یک تقویم محتوایی استفاده کنید. به‌ این ترتیب، می‌ توانید زمانبندی محتواهایتان را در طول روزها و هفته‌ ها مدیریت کنید. در حین تنظیم برنامه‌ ریزی، حواستان باشد تا در یک روز، محتوای بیش از حدی منتشر نکنید. این امر می‌ تواند باعث خستگی مخاطبان شود.

9. برگزاری مسابقات

با انجام مسابقات متنوع در تلگرام، می‌ توانید به راحتی و با هزینه‌ ای معقول، تعداد زیادی اعضای جدید به کانال خود اضافه کنید. شرکت کنندگان در این مسابقات با عضویت در کانال شما و شرکت در مسابقات، سعی و تلاش می‌ کنند جوایزی را به دست آورند.

این مسابقات می‌ توانند نظرسنجی، پرسش و پاسخ، چالش‌ ها و غیره را شامل شوند.با تبلیغات مناسب و هدفمند، می‌ توانید به مخاطبان بیشتری دستیابی داشته باشید و برنده اصلی در واقع کسب و کار شما است.

با استفاده از تبلیغات هدفمند، می‌ توانید کانال خود را به صورت گسترده تبلیغ کنید و برنده‌ ای را که با هزینه‌ ای مناسب تبلیغات خوبی برای کانال شما کرده است، مشخص کنید.

10. استفاده از ربات

ربات‌ های تلگرام، در افزایش فروش در تلگرام نقش بسیار مهمی ایفا می کنند. این ربات‌ ها قابلیت پاسخگویی در لحظه و به شکلی مناسب را دارند که به کاربران کمک می‌ کند تا سریع‌ تر و آسان‌ تر به پاسخ سؤالات خود برسند.  به عنوان مثال، ربات‌ ها می‌ توانند

به سوالات مربوط به زمان ارسال محصولات، سایزهای موجود، قیمت‌ ها، شرایط پرداخت و سایر جزئیات مربوط به محصولات و خدمات شما پاسخ دهند. این امر به کاربران اجازه می‌ دهد تا بدون نیاز به تماس تلفنی یا ارسال پیام، به سادگی و با سرعت بیشتری به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

11.  تبلیغات در کانال های تلگرامی

در ابتدای تأسیس یک کانال فروش در تلگرام، تعداد اعضا ممکن است به سختی افزایش پیدا کند. برای افزایش سرعت رشد و تسریع عضوگیری، می‌‌ توانید از تبلیغات در کانال‌ های دیگر استفاده کنید.

با تبلیغ در کانال‌ های پرمخاطب و مرتبط، می‌ توانید بطور فعال کسب‌ و کار و کانال خود را به جامعه هدف معرفی کنید. این کار می‌ تواند به شما کمک کند تا روند عضوگیری و افزایش تعداد اعضا را با سرعت بیشتری داشته باشید.

12.  عدم استفاده از ممبر فیک

بعضی از کانال‌ ها از روش نامناسبی برای افزایش تعداد اعضا استفاده می‌ کنند، به این صورت که هزینه‌ ای را پرداخت می کنند و در عوض اعضای غیر واقعی به کانال می‌ افزایند. این روش ابتدا ممکن است باعث افزایش تعداد اعضا شود، اما این تعداد بازدیدهای پست‌ ها و فعالیت کاربران در کانال را نمایش نمی‌ دهد.

همچنین کاربران کمتر به این نوع کانال‌ ها اعتماد می‌ کنند؛ زیرا تعداد بازدید‌ها با تعداد اعضا هماهنگ نیست. در نتیجه، تعداد اعضای واقعی در کانال به تدریج کاهش می‌ یابد.

13.  انتشار رضایت مشتری

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش فروش و اعتماد مشتریان در تلگرام، انتشار نظرات و تجربیات مثبت مشتریان درباره خریدهایشان است. ادمین‌ ها و صاحبان کسب‌ وکارهای مختلف، با انتشار این نظرات، اعتماد مخاطبان به مجموعه را بالا می‌ برند.

14.  منتشر نکردن محتوای نامربوط

یکی از عواملی که به فروش کانال‌ها در تلگرام ضربه می‌ زند، انتشار محتواهای نامناسب است. این اقدام باعث ابهام مخاطبان درباره هدف و کارکرد کانال می‌ شود و اعتماد آنها به مجموعه را کاهش می‌ دهد.

کلام آخر

تلگرام، یکی از محبوب‌ ترین و پرمخاطب‌ ترین شبکه‌ های اجتماعی در ایران و سراسر جهان است و به کاربران خود امکانات جذابی را ارائه می‌ دهد. بر اساس آمار منتشر شده، بیش از 40 میلیون نفر در ایران عضویت در تلگرام دارند که این آمار نشان‌ دهنده محبوبیت بسیار بالا این شبکه اجتماعی در میان ایرانیان است.

بسیاری از کسب‌ و کارها از این محبوبیت برای افزایش فروش و رشد موفقیت خود استفاده می‌ کنند و با ساختن کانال در تلگرام، تلاش می‌ کنند بیشترین بهره را بردارند.

با فروش در تلگرام، میتوان میزان فروش را افزایش داد و در نهایت به افزایش سود کسب‌ و کار منجر شد. در صورت وجود هرگونه سوال در خصوص کانال های تلگرامی و خرید ممبر صد در صد واقعی، می توانید با مجموعه خرید فالوور اینستاگرام در ارتباط باشید.

سوالات متداول در زمینه فروش در تلگرام

چرا فروش در تلگرام محبوب است؟

شبکه اجتماعی تلگرام دارای میلیون ها کاربر فعال بوده و بسیاری از مجموعه ها ترجیح می دهند این بستر را برای کسب و کار خود انتخاب کنند.

در هنگام تاسیس کانال تلگرام، به چه نکاتی توجه کنیم؟

هنگام تاسیس کانال های تلگرامی، باید به نام کانال، عکس و محتواهای آن توجه شایانی داشته باشید.

چگونه فروش در تلگرام را افزایش دهیم؟

شما با در نظر داشتن نکاتی همچون عدم استفاده از ممبرهای فیک، استفاده از تصاویر با کیفیت و‌دیگر مواردی که در این مطالب ذکر کردیم، می توانید فروش خود را تا حد شایانی افزایش دهید.

چرا باید رضایت مشتری را در کانال تلگرامی منتشر کنیم؟

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش فروش و اعتماد مشتریان در تلگرام، انتشار نظرات و تجربیات مثبت مشتریان درباره خریدهایشان است. ادمین‌ ها و صاحبان کسب‌ و کارهای مختلف، با انتشار این نظرات، اعتماد مخاطبان به مجموعه را بالا می‌ برند.

چه محتواهایی را در کانال منتشر کنیم؟

محتواهایی که در کانال منتشر می کنید، باید مطابق با حوزه فعالیت شما باشند تا مخاطبین هدف را جذب نمایید.

آیا رعایت میزان انتشار محتوا در کانال تلگرام مهم است؟

برای انتشار محتواهای خود، می‌ توانید از یک تقویم محتوایی استفاده کنید. به‌ این ترتیب می‌ توانید زمانبندی محتوا هایتان را در طول روزها و هفته‌ ها مدیریت کنید. در حین تنظیم برنامه‌ ریزی، حواستان باشد تا در یک روز، محتوای بیش از حدی منتشر نکنید. این امر می‌ تواند باعث خستگی مخاطبان شود.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا