پینترست

پینترست چیست؟ آموزش گام به گام کار با پینترست از 0 تا 100

Rate this post

پینترست شبکه اجتماعی تخصصی محتوای رسانه‌ای است که از استقبال کم‌نظیری برخوردار شده است به‌طوری‌که با وجود جدیدالانتشار بودن این پلتفرم، کاربران بسیاری در آن ثبت‌نام کرده و اقدام به انتشار محتوای تصویری خود می‌کنند؛ لذا بر آن شدیم تا کاربران جدید این اپلیکیشن را با نحوه عملکرد آن آشنا کنیم و به سؤال نحوه استفاده از پینترست پاسخ کامل و جامعی بدهیم.

پینترست برای راحتی کاربران از رابط کاربری داینامیک و بسیار کاربرپسندی بهره گرفته است تا کاربران اپلیکیشن در استفاده از آن به مشکل نخورند. شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، استفاده از پینترست را به‌صورت قدم‌به‌قدم فرابگیرید؛ چرا که تمامی مراحل به‌صورت کامل شرح داده شده است.

مراحل استفاده از پینترست

شما بعد از اینکه اقدام به دانلود برنامه پینترست کردید، باید اولین مرحله برای استفاده از پینترست که ایجاد حساب کاربری است را انجام دهید. شما می‌توانید بر حسب نیاز خود به دو صورت‌حساب کاربری شخصی یا حساب کاربری بیزینسی آن را ایجاد نمایید تا اولین مرحله را به اتمام برسانید.

ایجاد اکانت کاربری شخصی

کاربرانی که معمولاً قصد درآمدزایی از پینترست را ندارند اقدام به ایجاد حساب کاربری شخصی می‌کنند. برای این کار با ورود به اپلیکیشن پینترست در قسمت اکانت‌ها، گزینه ایجاد حساب کاربری جدید را انتخاب کرده و با واردکردن ایمیل و رمز عبور خود و همچنین در ادامه تکمیل مشخصات کاربری در قسمت پروفایل، مرحله ایجاد حساب کاربری شخصی را می‌توانید به پایان برسانید.فرق حساب شخصی و بیزینس پرینترست

ایجاد اکانت کاربری بیزینسی یا همان تجاری

نحوه ایجاد حساب کاربری بیزینسی در پینترست همانند ایجاد حساب کاربری شخصی است؛ اما با این تفاوت که به‌جای گزینه ایجاد حساب شخصی از گزینه ایجاد حساب کاربری بیزینسی باید استفاده کرد.

در حساب‌های بیزینسی کاربران قابلیت بازگردانی اکانت‌های تجاری به اکانت‌های شخصی را دارند که از داخل تنظیمات حساب کاربری قابل‌انجام می‌باشد.

چگونگی ایجاد برد BOARD  یا همان تخته در اپلیکیشن پینترست

تخته یا همان برد به قسمتی از اپلیکیشن پینترست اطلاق می‌شود که با بهره‌گیری از این قابلیت می‌توانیم اطلاعات و محتویات رسانه‌ای منتشر شده خود را طبقه‌بندی کنیم که این قابلیت بسیار شبیه TIME LINE فیس‌بوک است.

استفاده از این قابلیت باعث جذابیت صفحه کاربری شده و سهولت در استفاده و دسته‌بندی اطلاعات را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

ساخت تخته و پین کردن در پینترست

پین و ری پین کردن محتوا

اپلیکیشن پینترست تفاوت‌هایی با دیگر پلتفرم‌های اجتماعی در انتشار محتوا دارد و آن هم استفاده از آپشن پین کردن برای انتشار فیلم‌ها و تصاویر کاربران هست.

در واقع کاربران برای انتشار تصاویر خود راهکاری به جز پین کردن ندارند و تمامی محتوای کاربران صرفاً از این طریق قابلیت انتشار دارند. محتوای منتشر شده کاربران در قسمت برد یا همان تخته ذخیره می‌شود و کاربران قابلیت مدیریت‌کردن پین‌های خود را در این بخش دارند که اشتراک‌گذاری پین، حذف و تغییرات در پین را شامل می‌شود.

ری پین کردن قابلیت دیگر ارائه شده توسط اپلیکیشن پینترست می‌باشد که کاربردی همانند ری‌توییت کردن اپلیکیشن توییتر را دارد؛ بنابراین زمانی که کاربری به یک محتوای پین شده توسط دیگران علاقه‌مند شده باشد می‌تواند با استفاده از این آپشن، محتوای موردنظر را در برد یا همان تخته حساب کاربری خود منتشر کند.

نحوه دانلود عکس و فیلم از پینترست

نحوه سیو یا دانلود کردن محتوا در پینترست

پینترست برخلاف اپلیکیشن‌هایی مانند توییتر یا اینستاگرام دارای قابلیت دانلود راحت و مستقیم است. برای استفاده از این قابلیت، بعد از باز کردن محتوای موردنظر در قسمت بالایی محتوا سه‌نقطه وجود دارد که با انتخاب آن، با گزینه‌های متعددی روبرو می­شویم که یکی از آن‌ها گزینه Download image است که با انتخاب آن محتوای موردنظر شروع به دانلود می‌کند.

پینترست چه تأثیراتی می‌تواند بر کسب‌وکار کاربران خود داشته باشد؟

آمار رسمی منتشر شده اشاره به این دارند که پینترست در هر ماه بالای 90 میلیون کاربر فعال دارد که رقم قابل توجهی به شمار میرود؛ گرچه از بسیاری از پلتفرم های شبکه های اجتماعی تعداد بازدید و فعالیت کمتری را دارد اما کاربران پینترست طبق آمار و ارقام اعلام شده درصد بالایی از خریدهای آنلاین را به ثبت رسانده اند.

این اپلیکیشن دارای قابلیت لینک‌دهی مستقیم است که به کاربران امکان انتشار لینک و اتصال مستقیم وب‌سایت فروشگاهی خود در این پلتفرم را می‌دهد. این قابلیت می‌تواند تعداد بسیار زیادی از کاربران پینترست را به سمت وب‌سایت فروشندگان سوق دهد.

چگونه در پینترست اکانت دوم بسازیم؟

1- برای اینکه بتوانیم در پینترست اکانت دوم بسازیم باید در بخش پروفایل یا همان بخش حساب کاربری سه‌نقطه موجود در بالای صفحه سمت راست را انتخاب نماییم.

2- در این مرحله پس از انتخاب سه‌نقطه به صفحه‌ای منتقل می‌شویم که قابلیت تغییر تنظیمات، تغییر پروفایل، اضافه‌کردن حساب کاربری و خارج‌شدن از حساب کاربری برای ما مهیا است.

3- سپس گزینه Add account را انتخاب می‌کنیم تا وارد صفحه­ای شویم که گزینه‌های متعددی برای ما وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها برای ساخت اکانت دلخواهمان بهره ببریم.

این قابلیت‌ها شامل‌: ساخت حساب کاربری شخصی جدید، ساخت حساب کاربری بیزینسی جدید و همچنین اضافه‌کردن حساب کاربری موجود که قبلاً ایجاد کرده‌اید.

4- شما می‌توانید در این مرحله تصمیم بگیرید که قصد ایجاد چه نوع حساب کاربری را دارید و آن را انتخاب نمایید.

5- مرحله بعدی همان‌طور که برای ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در دیگر برنامه‌ها عمل می‌کنیم، در اینجا نیز به همان ترتیب می‌بایست یک ایمیل که متعلق به خود شخص ایجادکننده حساب کاربری هست وارد کرد.

البته با کمی تفاوت که نباید ایمیل حساب کاربری قبلی خود در پینترست را وارد کنیم چرا که مورد پذیرش اپلیکیشن نخواهد بود و با خطای تکراری بودن ایمیل روبرو خواهید شد.

6- و در مرحله آخر یک رمز عبور و تأیید رمز عبور باید وارد کنیم که تأیید رمز عبور باید با رمز عبور یکسان باشد.

7- حالا شما موفق به ساخت اکانت دوم شده‌اید و می‌توانید از آن به‌راحتی استفاده کنید.

تا اینجا به سؤال چگونه در پینترست اکانت دوم بسازیم پاسخ داده شد و تمامی مراحل ایجاد حساب کاربری دوم به‌صورت گام‌به‌گام و با جزئیات توضیح داده شد. شما می‌توانید از بخش بالای صفحه سمت راست با انتخاب سه‌نقطه به بخش کاربری مراجعه کرده و در بین حساب‌های کاربری که ایجاد کردید جابه‌جا شوید.

در صورتی که نتوانستید از این روش اکانت دوم خود را بسازید میتوانید وارد سایت پینترست به آدرس (پینترست) بشوید و سپس از داخل سایت اقدام به ساخت اکانت دوم کنید و بعد اکانت ساخته شده را در داخل اپلیکیشن لاگین کنید. لازم به ذکر است که شما با هر ایمیل میتوانید نهایتا یک حساب کاربری در پینترست ایجاد کنید ولی برای ساخت اکانت های بیشتر میتوانید از ایمیل های دیگری استفاده کنید؛ البته به جز ایمیل، میتوانید از اکانت گوگل و یا فیسبوک هم استفاده کنید.

ترفندهای افزایش دنبال‌کنندگان حساب پینترست

همه می‌دانیم که هر کدام از اپلیکیشن‌ها، الگوریتم و شرایط خاص خود در جذب فالوور را برای کاربران اعمال می‌کنند؛ بنابراین برای ایجاد شرایط بهتر در جذب فالوور لازم است تا یک سری از ترفندها را بدانید.

1- پین‌های خود را توسعه دهید.

2- ویجت‌های متعدد و جذاب تولید کنید.

3- زمان‌بندی مناسب برای انتشار مطالب و محتوا داشته باشید.

4- از هشتک گذاری و استفاده از کلمات کلیدی صحیح در انتشار محتوا بهره بگیرید.

5- هوشمندانه‌ترین روش نام‌گذاری برد یا همان تخته را به کار بگیرید.

6- سلیقه و نیازهای کاربران خود را شناسایی و مطابق آن‌ها برنامه‌ریزی و فعالیت کنید.

7- از چالش‌ها و مسابقات جایزه‌دار برای معرفی خود استفاده کنید.

8- از انتشار مستمر محتوا غافل نشوید.

9- از محتوای یونیک، جدید و مطابق نیاز کاربرانتان استفاده کنید.

شما می‌توانید با استفاده از این ترفندها صفحه فعال با درصد رشد بسیار بالا را تجربه کنید؛ بنابراین استفاده از این ترفندها در دستورالعمل کاری خود، بسیار ضروری و مفید خواهد بود.

کلام آخر

در این مقاله به سؤال چگونه از پینترست استفاده کنیم پاسخ کامل و جامعی داده شد که کاربران در استفاده از این اپلیکیشن به مشکل برخورد نکنند.

شما می‌توانید با استفاده از ترفندهای گفته شده در مقاله به رشد صفحه کاربری خود کمک کرده و تجربه هیجان‌انگیز افزایش فروش را داشته باشید.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت رشد صفحه پینترست خود از برگه خرید فالوور پینترست سایت خرید فالوور اینستاگرام دیدن کرده و بهترین ها را از آن خود کنید.

سؤالات متداول در زمینه نحوه استفاده از پینترست

آیا استفاده از پینترست نیازمند دانش تخصصی است؟

همان‌طور که گفته شد پینترست یک پلتفرم با رابط کاربری بسیار راحت و کاربرپسند است؛ اما افرادی که می‌خواهند به درآمدزایی برسند و تعداد فالوورهای خود را افزایش دهند نیازمند فراگرفتن یک سری قوانین و دانش‌های کاربردی در این حوزه می‌باشد.

برای ثبت‌نام در پینترست و استفاده از پینترست قابلیت استفاده از رایانه شخصی وجود دارد؟

بله. شما می‌توانید با استفاده از رایانه شخصی و یا گوشی موبایل خود بدون محدودیت از پینترست استفاده کنید.

دانلود محتوای ویدئویی در پینترست امکان‌پذیر هست؟

خیر. کاربران صرفاً برای دانلود تصاویر مجاز بوده و محتوای ویدئویی از قابلیت دانلود برخوردار نیست.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا