یوتیوب

آموزش ساخت کانال یوتیوب از صفر تا صد با گوشی همراه

5/5 - (34 امتیاز)

ساخت کانال یوتیوب یکی از کانال‌ های پرطرفدار مجازی در میان جوانان و نوجوانان است که می‌ توان با استفاده از آن به تماشای انواع فیلم‌ ها و سریال‌ های مختلف پرداخت. علاوه‌ بر این، بسیاری از افراد در کانال یوتیوب برای خود یک اکانت بیزینسی ایجاد می‌ کنند تا بتوانند از این طریق کسب درآمد کرده و به سود بسیار خوبی دست پیدا کنند.

به‌ همین منظور به‌ دنبال یادگیری نحوه‌ ی ساخت کانال در این شبکه مجازی هستند. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا شما را با نحوه آموزش ساخت کانال یوتیوب از صفر تا صد و اهمیت ساخت آن آشنا سازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد امکانات و ویژگی‌ های یوتیوب می‌ توانید به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید و از طریق آن به اطلاعات لازم در این مورد دست پیدا کنید.

برای خرید ویو یوتیوب روی لینک زیر کلیک کنید.

 انواع کانال های یوتیوب

قبل‌ از این‌ که درمورد نحوه‌ ی ساخت کانال یوتیوب صحبت کنیم، بهتر است بدانید که کانال‌ های یوتیوب به دو نوع مختلف تقسیم می‌ شوند که عبارتند از: پرسنل چنل ها یا کانال‌ های شخصی و یا برند چنل ها که هر کدام از این نوع کانال‌ ها دارای ویژگی‌ های خاصی هستند. کانال شخصی یا پرسنل چنل نوعی کانال است که پسورد جیمیل در دست فرد دارنده ی اکانت است و تنها او می‌ تواند کانال را مدیریت کند.

اما برند چنل ها به‌ گونه‌ ای هستند که دارای چند ادمین مختلف هستند. ادمین ها کارهای مختلف و وظایف متفاوتی را برعهده دارند و نیازی نیست که به پسورد کانال دسترسی داشته باشند. این مورد یکی از مزیت‌ های استفاده و ایجاد برند چنل ها می‌ باشد. در ادامه می‌ خواهیم با نحوه ساخت کانال یوتیوب آشنا شویم.

 مراحل ایجاد کانال یوتیوب

همان‌طور که می‌ دانید شبکه یوتیوب به شرکت گوگل تعلق دارد. به همین دلیل برای ایجاد حساب در آن باید ابتدا اکانت جیمیل داشته باشید. در مرحله اول باید وارد وب‌ سایت youtube.com شده و سپس روی گزینه sign in یا ثبت‌ نام کلیک کنید.  مراحل ایجاد کانال یوتیوب اگر دارای آدرس جیمیل هستید، آن را در کادر مورد نظر وارد کنید. اگر اکانت ندارید بهتر است از قسمت create account یا ایجاد حساب، یک اکانت جدید جیمیل برای خود ایجاد کنید.  مراحل ایجاد کانال یوتیوب 2 گوگل خدمات بسیار وسیعی را برای انواع کسب‌ و کارهای مختلف ارائه می‌ کند. به‌ همین دلیل بهتر است در هنگام ساخت کانال به ایجاد یک کانال کسب‌ و کار بیندیشید. پس‌ از این‌ که روی گزینه create account کلیک کردید، می‌ توانید امکانات کسب‌ و کار خود را ایجاد کنید. به‌ همین منظور باید گزینه to my business را انتخاب کنید.  مراحل ایجاد کانال یوتیوب 3 گوگل یک گزینه جدیدی را به امکانات خود اضافه کرده‌ است که با استفاده از آن می‌ توانید یک اکانت جدید برای فرزند خود ایجاد کنید و از طریق آن محتوایی که فرزند شما مشاهده می‌ کند را کنترل کنید. برای انجام این کار باید روی گزینه for my child کلیک کنید. پس‌ از مرحله ساخت اکانت گوگل، صفحه ای به نمایش درمی‌ آید که می‌ توانید در آن مشخصات کسب‌ و کار خود را وارد کنید. این عمل باعث می‌ شود در نتایج گوگل به‌ خوبی دیده شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه کنید.

 اهمیت ساخت برند چنل یوتیوب

بهتر است بدانید اگر می‌ خواهید یک برند چنل برای خود داشته باشید، نیازی به انجام این مرحله ندارید. برای ساخت این‌ گونه کانال‌ ها می‌توانید با اکانت شخصی خود نیز وارد برنامه یوتیوب شوید. تا این بخش از مقاله شما را با نحوه‌ ی ایجاد اکانت شخصی آشنا کردیم. اما نحوه ایجاد برند چنل در یوتیوب متفاوت است. در هنگام ساخت برند چنل، باید بدانید که ساخت آن با اکانت شخصی یوتیوب کمی متفاوت است. گوگل در زمان‌ های اخیر آپدیت هایی را انجام داده است که با توجه به آن نمی‌ توان از همان ابتدا اقدام به ساخت برند چنل کرد. در ابتدا باید اکانت شخصی ساخته شود و سپس برند چنل را براساس آن ایجاد کنید. در این‌ صورت دیگر نیازی به نام کاربری و یا رمز ورود جداگانه‌ ای ندارید و تنها با یک اکانت اصلی می‌ توانید تمام کانال‌ های خود را مدیریت کنید. در برخی موارد ممکن است از خود بپرسید که چرا ساخت برند چنل در یوتیوب اهمیت دارد. اگر به‌ دنبال این هستید که از نام کاربری بجز اکانت گوگل خود برای کانال یوتیوب استفاده نمایید، بهترین راه ساخت برند چنل است. همچنین استفاده از این نوع کانال زمانی اهمیت پیدا می‌ کند که می‌ خواهید مدیریت آن را به دست افراد مختلفی بسپارید و این در حالی است که نمی‌ خواهید نام کاربری و رمز ورود اکانت گوگل خود را به آن‌ ها ارسال کنید.

 نحوه ساخت برند چنل یوتیوب

اگر به‌ دنبال داشتن چندین امکانات گوگل مختلف هستید و می‌ خواهید تمامی آن‌ ها را تنها با یک اکانت مدیریت کنید، بهترین روش ساخت برند چنل است. برای ساخت برند چنل ابتدا باید مطمئن شوید که دارای اکانت برند یوتیوب هستید. در مرحله بعد باید وارد برنامه یوتیوب شوید. سپس وارد لیست کانال‌ های یوتیوب گردید. اگر می‌ خواهید یک چنل جدیدی برای خود بسازید، باید روی گزینه create new channel کلیک نمایید.  نحوه ساخت برند چنل یوتیوب

 نحوه ساخت برند چنل یوتیوب 2 در مرحله بعد از شما می‌ خواهد تا نام کاربری برای کانال خود انتخاب کنید. پس‌ از نوشتن نام کاربری، تیک را بزنید. توجه داشته باشید که اسم کانال اهمیت بسیار زیادی دارد. چرا که هر چقدر اسم کانال جذاب‌ تر باشد، به همان اندازه توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب می‌ کند.  نحوه ساخت برند چنل یوتیوب 3

 نحوه ساخت برند چنل یوتیوب 4

 نحوه ساخت برند چنل یوتیوب 5 اگر در هر صورت از اسم کانال یوتیوب خود خوشتان نیامد، می‌ توانید آن را در هر زمان ممکن ویرایش کنید. به‌ همین راحتی دارای یک برند چنل خواهید بود. پس‌ از این‌ که برند چنل خود را ساختید، می‌ توانید برای تنظیمات کانال وارد بخش customize channel چنل شوید.  نحوه ساخت برند چنل یوتیوب 6

 نحوه ساخت برند چنل یوتیوب 7

 نحوه ساخت کانال یوتیوب با گوشی

به‌ منظور ایجاد کانال یوتیوب در گوشی، ابتدا باید اپلیکیشن یوتیوب را در گوشی خود نصب کنید. سپس از طریق جیمیل وارد برنامه شوید و روی گزینه new channel کلیک کنید. در این بخش باید نامی را برای کانال خود انتخاب کنید. سپس از شما اطلاعات لازم و عکس برای کانال را می‌ خواهد. پس‌ از آن به‌ راحتی کانال شما در گوشی ایجاد شده‌ است و می‌ توانید از آن استفاده کنید.

 اهمیت ساخت کانال یوتیوب

ساخت کانال یوتیوب از چند جهت دارای اهمیت است. یکی از مهم‌ ترین دلایل برای ایجاد کانال در این شبکه انتشار محتوا است. اگر به‌ دنبال انتشار محتوای ناب و خلاقانه هستید، می‌ توانید در کوتاه ترین زمان با ایجاد کانال، نظر تمامی مخاطبین را به خود جلب کنید. توجه داشته باشید که داشتن نظم و جدیت در انتشار محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. توجه به استاندارد ها و الگوریتم‌ ها یکی از نیازهای اساسی در این زمینه است. دومین دلیل برای ایجاد کانال در یوتیوب امکان بازاریابی است. اگر دارای حساب کسب‌ و کار هستید می‌ توانید با استفاده از کانال به‌ خوبی خدمات و محصولات خود را بازاریابی کنید و آن را در معرض دید میلیون‌ ها کاربر قرار دهید. از این طریق می‌ توانید به کسب درآمد نیز برسید. اما توجه داشته باشید کانالی که می‌ خواهید از آن برای کسب درآمد استفاده کنید، باید دارای حداقل هزار فالوور باشد. علاوه‌ بر این، پست و یا ویدیویی که ارسال می‌ کنید باید حداقل چهار هزار ساعت توسط کاربران دیگر مشاهده شود. دراین‌صورت کانال شما برای درآمدزایی مناسب خواهد بود. توجه داشته باشید که برای درآمد زایی نیاز به حساب گوگل دارید که این حساب باید همراه با حساب کانال و حساب بانکی تنها متعلق به یک ایمیل و یک فرد باشند. یکی دیگر از مزایای ایجاد کانال در یوتیوب، امکان اشتراک‌ گذاری محتوا است. با استفاده از این روش می‌ توانید ترافیک وب‌ سایت خود را افزایش دهید و به رتبه خوبی در وب‌ سایت یوتیوب دست پیدا کنید. اگر دارای اکانت کسب‌ و کار هستید، می‌ توانید با استفاده از کانال یوتیوب به برند سازی خود کمک کنید.  سخن پایانی یوتیوب از شبکه‌ هایی است که علاوه‌ بر سرگرمی می‌ توان از آن برای درآمدزایی نیز استفاده کرد. یکی از مهم‌ ترین راه‌ ها برای کسب درآمد در این برنامه، ساخت کانال یوتیوب است که به دو صورت شخصی و برند چنل ایجاد می‌ شود. شما با توجه به هر یک از نیازهای خود می‌ توانید این کانال‌ ها را ایجاد کنید. در این مقاله سعی کردیم شما را با نحوه ساخت کانال یوتیوب از صفر تا صد آشنا سازیم. همچنین شما می توانید از سایت خرید فالوور اینستاگرام خدمات یوتیوب مثل سابسکرایب یوتیوب، خرید ویو یوتیوب و … را خریداری کنید.

 سوالات متداول در زمینه کانال یوتیوب

 

کانال یوتیوب دارای چند نوع است؟

 کانال شخصی و برند چنل دو نوع کانال یوتیوب هستند.

کانال شخصی یوتیوب چیست؟

 کانال شخصی کانالی است که مدیریت آن تنها در دست یک نفر است.

برند چنل یوتیوب چیست؟

 برند چنل یوتیوب کانالی است که چند نفر ادمین می توانند به صورت همزمان آن را مدیریت کنند.

آیا در برند چنل، یوزر نیم و پسورد به ادمین ها داده می شود؟

 خیر. یوزرنیم و پسورد به ادمین ها داده نمی شود.

ساخت کانال یوتیوب چه فوایدی دارد؟

 ایجاد کانال یوتیوب، در انتشار محتوای با کیفیت، امکان بازاریابی و درآمدزایی مفید است.

برای کسب درآمد یوتیوب، اکانت باید حداقل چند فالوور داشته باشد؟

 اکانت باید حداقل هزار فالوور داشته باشد.

آیا می توان با گوشی نیز اقدام به ایجاد کانال یوتیوب نمود؟

 بله. با استفاده از گوشی نیز می توان به ایجاد کانال یوتیوب پرداخت.

آیا امکان ویرایش نام کاربری یوتیوب وجود دارد؟

 بله. امکان تغییر در نام کاربری یوتیوب وجود دارد.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا