یوتیوب

مانیتایز یوتیوب چیست؟ آموزش کسب درآمد از مانیتایز به صورت تضمینی

5/5 - (4 امتیاز)

اگر شما هم به دنبال کسب درآمد از اینترنت و فضای مجازی باشید، چه روشی را انتخاب می‌کنید و به کدام پلتفرم برای کسب درآمد روی خواهید آورد؟ قطعاً یوتیوب یکی از انتخاب‌های همه افراد در چنین موقعیتی است.

زیرا از یک طرف امکان کسب درآمد به روش‌های مستقیم و غیر مستقیم از یوتیوب وجود دارد و از طرفی دیگر، یوتیوب دومین شبکه مجازی پرطرفدار است.افرادی که به دنبال کسب درآمد از یوتیوب بوده‌اند، حتماً عبارت مانیتایز را شنیده‌اند و برای بسیاری از کاربران این سوال اساسی به وجود می‌آید که مانیتایز یوتیوب چیست و چگونه می‌توان از این روش در پلتفرم یوتیوب درآمد کسب نمود.

در واقع مانیتایز یکی از روش‌های کسب درآمد از ویدیوهایی است که یوتیوبرها منتشر می‌کنند. برای استفاده از این روش برای کسب درآمد در یوتیوب، باید از شرایطی برخوردار بود و اصول و نکاتی را رعایت کرد.

همه کاربران یوتیوب که به صورت مستمر در این اپلیکیشن فعالیت دارند، به دنبال روشی برای کسب درآمد بیشتر از روش مانیتایز هستند. اما کاربران باید قبل از هر چیزی، اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه را داشته باشند.

 

بنابراین ما در این مقاله به آموزش هر آنچه که نیاز است در مورد مانیتایز یوتیوب بدانید خواهیم پرداخت، پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید‌. این مقاله و مقاله‌های آموزشی بسیار زیاد دیگری، توسط سایت خرید فالوور اینستاگرام تهیه شده است تا کاربران بتوانند بهترین استفاده را از شبکه‌های اجتماعی مختلف داشته باشند.‌ همچنین به منظور دریافت خدمات بیشتر در زمینه شبکه‌های اجتماعی، می‌توان از سایت خرید فالوور اینستاگرام با کیفیت‌ترین این خدمات را دریافت کرد.

مانیتایز یوتیوب چیست؟

  یوتیوبرهایی که ویدیوهای مورد نظر خود را در یوتیوب به اشتراک می‌گذارند، می‌توانند از طریق این ویدیوها درآمد کسب کنند که کسب درآمد از این ویدیوها را، مانیتایز کردن در یوتیوب می‌گویند. همانطور که همه ما می‌دانیم، یوتیوب به یکی از بسترهای تبلیغ کسب و کارهای مختلف تبدیل شده است.

این کسب و کارها، تبلیغات را به واسطه شبکه گوگل ادسنس تولید می‌کنند و سپس در یوتیوب تبلیغ می‌نمایند. این تبلیغات کسب و کارها، معمولاً در قسمتی از ویدیوهای یوتیوب به نمایش گذاشته می‌شود. بنابراین هنگامی که کاربران یوتیوب و بینندگان این تبلیغات را تماشا می‌کنند، مبلغی به فردی که ویدیو را آپلود کرده است تعلق می‌گیرد.

بنابراین اگر شما هم این تبلیغات را در ویدیوهای مختلفی که در یوتیوب به اشتراک گذاشته می‌شود دیده باشید، باید بدانید که این تبلیغات سبب کسب درآمد یا مانیتایز کردن حساب صاحب اکانت می‌شوند. یوتیوبرهایی که به دنبال کسب درآمد از این روش هستند، باید ابتدا با همه اصول و قوانین آشنایی داشته و از شرایط این روش برخوردار باشند.

شرایط مانیتایز یوتیوب

 

شرایط مانیتایز یوتیوب

  در تعریف مانیتایز گفته شد که با انتشار ویدیو در پلتفرم یوتیوب می‌توان مانیتایز کرد و درآمد کسب نمود. اما آیا تنها با به اشتراک گذاری ویدیو، کسب درآمد به روش مانیتایز امکان‌پذیر است؟ قطعاً پاسخ خیر است و برای استفاده از این روش و بهره‌مندی از این روش باید از شرایط ویژه‌ای برخوردار بود.

مهم‌ترین این شرایط، عضویت برای شریک شدن در یوتیوب است که به آن YPP یا YouTube Partner نیز گفته می‌شود. بعد از برخورداری از همه شرایط باید نسبت به مانیتایز شدن درخواست داد. اما برای این که کاربران عضو YPP یوتیوب شوند، باید از شرایطی برخوردار باشند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

• داشتن حداقل 1000 سابسکرایب یا دنبال‌کننده

  همانطور که گفته شد کسب درآمد از روش مانیتایز به گونه‌ای است که تبلیغات در درون ویدیو قرار می‌گیرند. بنابراین اگر ویدیو بازدید کنندگان کمی داشته باشد، گیرایی و عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. داشتن حداقل 1000 عضو برای برخورداری از روش مانیتایز، الزامی است.

• تماشای ویدیوها به مدت 4000 ساعت

  یکی دیگر از شرایط اساسی برای عضویت YPP این است که ویدیوهایی که منتشر می‌شوند باید حداقل 4000 ساعت توسط کاربران یوتیوب تماشا شده باشند.

لازم به ذکر است که 4000 ساعت واچ تایم یا تماشای ویدیو باید در طی 12 ماه گذشته صورت گرفته باشد. بنابراین با انتشار ویدیوهایی که کاربران را ترغیب به تماشا کنند، می‌تواند تاثیر بسزایی در فراهم نمودن راحت و سریع‌تر این شرط یعنی 4000 ساعت بازدید را داشته باشد.

• رعایت قوانین یوتیوب

  یوتیوب نیز مانند هر شبکه مجازی دیگری قوانین خاص خود را دارد. بنابراین رعایت این قوانین برای عضویت در YPP یوتیوب و سپس کسب درآمد از روش مانیتایز ضروری است.

• فعالیت در کشور مورد تایید یوتیوب

  یوتیوب لیستی از کشورها را مشخص کرده است که تنها  با حضور در این کشورها می‌توان از روش مانیتایز کسب درآمد کرد. اما از آنجایی که کشور ایران جزو این کشورها نیست برای استفاده از این قابلیت یوتیوب، باید در قسمت اکانت یوتیوب مکان فعلی خود را کشور دیگری مانند آلمان یا ترکیه انتخاب کرد.

• فعال کردن تایید دو مرحله‌ای

  کانال یوتیوبی که قصد کسب درآمد به روش مانیتایز را دارد، باید از امنیت بالایی برخوردار باشد. به این منظور باید تایید دو مرحله‌ای اکانت یوتیوب خود را فعال نمود.

نحوه درخواست مانیتایز کردن کانال یوتیوب

  همانطور که گفته شد، برای برخورداری از قابلیت مانیتایز کردن در یوتیوب، باید ابتدا درخواست داده شود. در صورتی که یوتیوبر همه شرایط ذکر شده برای عضویت در YPP را داشته باشد، می‌تواند فرایند درخواست برای مانیتایز کردن ویدیوها را آغاز کند. برای درخواست مانیتایز کردن کانال یوتیوب باید مراحل زیر را طی نمود.

  1. ابتدا باید برنامه یوتیوب را اجرا نمود و به بخش YouTube Studio وارد شد.
  2. درصورتی که همه شرایط ذکر شده فراهم باشد، گزینه Apply نمایش داده می‌شود که نزدیک بودن به عضویت در YPP را نشان می‌دهد.
  3. سپس برای بررسی و قبول شرایط باید گزینه Start را انتخاب نمود.
  4. در مرحله بعد باید حساب AdSense را راه‌اندازی نمود که به این منظور باید دکمه Start را انتخاب کرد.
  5. در مرحله آخر عبارت In Progress نشان داده می‌شود که نشان دهنده بررسی درخواست است.
  6. در صورت تایید درخواست، مانیتایز شدن حساب یوتیوب فعال می‌شود و در صورت رد درخواست تیر می‌توان بعد از 30 روز مجددا تلاش کرد.

نتیجه‌گیری

امروزه یوتیوب به یکی از بهترین برنامه ها برای کسب درآمد تبدیل شده است. روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که کسب درآمد به این روش نیز یکی از بهترین‌ روش‌ها است. منظور از این عبارت، کسب درآمد از انتشار ویدیو در این پلتفرم است.

در این روش در هنگام پخش ویدیوهای یوتیوب، تبلیغات کسب و کار موردنظر نیز نمایش داده می‌شود و در ازای هر تماشاگری که این تبلیغات را مشاهده می‌کند، مبلغی به آپلود‌کننده ویدیو تعلق خواهد گرفت. البته به منظور مانیتایز کردن در یوتیوب، باید از شرایط اساسی برخوردار بود و مراحلی را طی کرد. برای مثال داشتن حداقل 1000 دنبال‌کننده یا تماشای ویدیوها به مدت 4000 دقیقه در 12 ماه گذشته، ضروری است.

ما در این مقاله به معرفی مانیتایز کردن در یوتیوب و اطلاعات جامع و کاربردی در این زمینه پرداختیم. همچنین کاربران می‌توانند باکیفیت‌ترین خدمات شبکه‌ مجازی یوتیوب و سایر شبکه‌های مجازی را از سایت خرید خرید فالوور اینستاگرام دریافت کنند.

سوالات متداول در زمینه مانیتایز کردن در یوتیوب

مانیتایز کردن در یوتیوب چیست؟

مانیتایز یوتیوب یعنی کسب درآمد از ویدیو های منتشر شده در یوتیوب است.

چگونه از مانیتایز درآمد کسب می‌شود؟

در بین ویدیوهایی که در یوتیوب منتشر می‌شود، تبلیغات کسب و کارهای مختلف نمایش داده می‌شود که به ازای هر تماشاگری که تبلیغ را مشاهده می‌کند، مبلغی به اپلود‌کننده ویدیو تعلق می‌گیرد.

مانیتایز کردن کانال یوتیوب چه شرایطی دارد؟

شرط اصلی مانیتایز کردن در یوتیوب، عضویت برای شریک شدن در یوتیوب یعنی YouTube Partner یا YPP است.

عضویت در YPP یوتیوب چه شرایطی دارد؟

برای عضویت در YPP و مانیتایز کردن کانال یوتیوب باید شرایطی مهیا باشد که این شرایط عبارتنداز، داشتن حداقل 1000 سابسکرایب یا دنبال‌کننده، تماشای ویدیوها به مدت 4000 ساعت، رعایت قوانین یوتیوب، فعالیت در کشور مورد تایید یوتیوب، فعال کردن تایید دو مرحله‌ای و غیره.

آیا کشور ایران مورد تایید یوتیوب برای استفاده از روش مانیتایز است؟

خیر، کشور ایران جزو کشورهای انتخاب شده یوتیوب نیست و برای برطرف کردن این مشکل باید کشور فعلی را کشورهایی مانند ترکیه یا آلمان، انتخاب کرد.

برای مانیتایز کردن کانال یوتیوب باید حداقل چند دنبال‌کننده وجود داشته باشد؟

داشتن حداقل 1000 سابسکرایب برای مانیتایز کردن در یوتیوب ضروری است.

در صورتی که مانیتایز کردن کانال یوتیوب تایید نشود باید چه اقدامی انجام داد؟

در صورت رد درخواست، می‌توان 30 روز بعد مجددا درخواست مانیتایز کردن را ارسال کرد.

آیا مانیتایز کردن کانال یوتیوب هزینه دارد؟

خیر، برای مانیتایز کردن کانال یوتیوب، نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا