اینستاگرام

انجام چه کار‌هایی سبب شادوبن شدن (ShadowBan)  اینستاگرام ما می‌شود؟

5/5 - (1634 امتیاز)

انجام چه کار‌هایی سبب شادوبن شدن (ShadowBan)  اینستاگرام ما می‌شود؟

 

به دلیل سطح گسترده فعالیت‌های شخصی، تجاری، سرگرمی و… در بستر اینستاگرام و کسب درآمد از طریق پیج‌های کاری و تبلیغاتی، افزایش فالوور و تعامل برای صاحبان این پیج‌ها، موضوعی مهم و حیاتی است. از طرفی اینستاگرام مانند سایر اپلیکیشن‌ها، قوانینی برای کاربران قرار داده است که عدم رعایت آن منجر به مسدود شدن اکانت و یا جریمه‌هایی مانند شادوبن شدن می‌گردد. ابتدا لازم است با مفهوم شادوبن آشنا شویم، پس در این ادامه همراه ما باشید.

برای بازیابی پیج اینستاگرام حذف شده روی لینک کلیک کنید.

شادوبن شدن چیست؟

اصطلاح شادوبن به معنای قرار گرفتن در سایه است و این مفهوم کاملا با محدودیتی که برای صفحات اینستاگرامی ایجاد می‌کند سازگار است. شادوبن یک جریمه اینستاگرامی برای پیج‌هایی است که از قوانین سرپیچی کرده یا فعالیت‌های ربات‌ گونه انجام داده‌اند. شادوبن اینگونه پیج‌ها را به نوعی در سایه قرار می‌دهد و محتوای صفحه را به فالوورها و سایر کاربران نشان نمی‌ دهد. همچنین هشتگ‌های پیج را در قسمت هشتگ‌ ها مخفی می‌کند.

بدترین قسمت شادوبن مخصوصا برای پیج‌های کاری این است که از ورود محتوا و پست به قسمت اکسپلور اینستاگرام جلوگیری می‌کند و این موضوع برای صاحبان پیج‌ها آزاردهنده و مخرب است. در واقع شادوبن کاهش تعامل، لایک، فالوور، فروش و … را در بردارد و پیج را به سمت راکد شدن می‌برد. از طرفی یکی از مزیت‌ های شادوبن کاهش پیج‌های فیک و پیج‌هایی با محتوای غیر اخلاقی است.

اما متاسفانه این مشکل گاهی گریبان پیج‌های اصلی و بیزینسی را می‌گیرد. یکی از سوالات کاربران فضای اینستاگرام، نحوه آگاهی از شادوبن شدن اکانتشان است که در ادامه به آن می‌پردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر لطفا پادکست تهیه شده توسط سایت خرید فالوور اینستاگرام را گوش دهید

 

 

چگونه از شادوبن شدن اکانتمان مطلع شویم؟

متاسفانه اینستاگرام هیچ هشدار قبلی و یا پیامی مبنی بر شادوبن شدن اکانت به ما نمی‌دهد، بنابراین ممکن است یک پیج مدت‌ها در حالت شادوبن باشد و هیچ تعاملی صورت نگیرد. در حالیکه صاحب پیج اطلاعی از مشکل  اصلی ندارد اما با راه‌هایی می‌توان به این موضوع پی برد. اگر پیج شما هم مدت‌ها بدون تعامل مانده، بهتر است مطمئن شوید که شادوبن نشده اید! برای این کار اقدامات زیر را انجام دهید:

  • تهیه پست و استفاده از هشتگ

تهیه پست و استفاده از هشتگ

برای این کار لازم است یک پست جدید در پیج خود قرار دهید و از هشتگ‌ هایی که تابه حال مورد استفاده قرار نگرفته‌اند، بهره ببرید. سپس با پیج خود و سایر پیج‌ها آن هشتگ را جستوجو کنید. اگر هیچ نشانه‌ای از هشتگ  و پست شما نبود، می‌توانید مطمئن شوید که شما شادوبن شده اید.

  • سایت تست شادوبن یا com

این سایت وب‌سایتی در زمینه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است و ابزاری جهت تست آنلاین شادوبن اکانت شما دارد. برای اینکار لازم است وارد سایت به نشانی Triberr.com شوید و در قسمت تست شادوبن، آیدی پیج اینستاگرام خود را وارد کنید تا نتیجه برای شما نمایان شو. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چه کارهایی باعث این جریمه برای پیج ما می‌شود و چگونه می‌توان از شادوبن شدن جلوگیری کرد؟

جلوگیری از شادوبن شدن و دلایل آن

علت‌های بسیاری برای شادوبن شدن وجود دارد اما در این بخش مهمترین و رایج‌ترین دلایل را بیان می‌کنیم و به  چگونگی پیشگیری از شادوبن شدن می‌پردازیم.

  • فالو و آنفالو زیاد ممنوع

این مورد اگرچه ساده است اما به راحتی می‌تواند حساب شما را جریمه کند. با فالو و یا آنفالو کردن بیش‌ازحد، هوش اینستاگرام شما را ربات تشخیص می‌دهد و دسترسی شما را محدود می‌کند. پس این مورد را جدی بگیرید و در طول یک روز بیشتر از ۲۰۰نفر را فالو و آنفالو نکنید.

  • لایک زیاد جریمه دارد

لایک زیاد جریمه دارد

با لایک  بیش‌ازحد باز هم هوش پیشرفته اینستاگرام شما را ربات فرض می‌کند. در ابتدا ممکن است محدودیت چند ساعته و یا چند روزه برایتان در نظر بگیرد اما در صورت تکرار شما را شادوبن می‌کند.

  • هشتگ‌های تکراری نگذارید

حتما شما هم دیده‌اید که گاهی کاربران به دلیل دیده شدن پست‌شان از یک هشتگ بارها استفاده می‌کنند، غافل از اینکه اینکار می‌تواند منجر به مخفی کردن فعالیت‌هایشان در اینستاگرام شود. پس این مورد را جدی بگیرید.

  • زیاد دایرکت نفرستید

واضح است که قابلیت گفتگو در اینستاگرام یکی از مزیت‌های این اپلیکیشن محبوب است. اما پلتفرم‌های   اینستاگرام به دلیل ایجاد محیط امن برای کاربران، ارسال بیش‌ازحد پیام در دایرکت را محدود می‌کنند. اگر شما در یک روز بیش از ۱۰۰ دایرکت بدهید حساب شما ممکن است شادوبن شود. البته اگر پیج شما تازه ایجاد شده بهتر است این مقدار را کمتر کنید.

  • ریپورت شدن از طرف کاربران

اگر شما محتوایی برخلاف قوانین اینستاگرام مانند تصاویر غیراخلاقی، محتوای کپی‌رایت و… را منتشر کنید، سایر کاربران می‌توانند پست شما را گزارش دهند. در صورت زیاد بودن تعداد ریپورت‌ها، پیج شما شادوبن می‌شود و لدر مواقعی ممکن است به طور کل از دسترس خارج شود. برای آگاهی از قوانین درج محتوا در اینستاگرام می‌توانید به قسمت Setting بروید و در بخش About ،گزینه Terms Of Use را مطالعه کنید.

  • تگ و منشن زیاد

گاهی مشاهده می‌شود کاربران در جریان مسابقات اینستاگرامی، تعداد زیادی از افراد را منشن می‌کنند. اما هوش اینستاگرامی باز هم این مورد را نادیده نمی‌گیرد و شما را ربات تشخیص می‌دهد و شادوبن می‌کند. لازم است توجه کنید در طول روز بیش از ۲۰ نفر را تگ نکنید.

  • استفاده از ربات‌ها

استفاده از ربات‌های افزایش لایک، فالوور، کامنت و…، علاوه‌بر شادوبن کردن اکانت شما ممکن است پیج شما را برای همیشه از دسترس خارج کند. پس تا حدامکان از ربات استفاده نکنید.

  • IP را مدام تغییر ندهید

IP را مدام تغییر ندهید

استفاده از فیلترشکن‌ها و برنامه‌های تغییر آی‌پی، یکی دیگر از دلایل شادوبن شدن است. هنگام استفاده از اینستاگرام VPN خود را خامش کنید. اگر فیلترشکن فعال باشد و هربار آی‌پی کشور شما تغییر کند، اینستاگرام متوجه خطر خواهد شد و شما را محدود می‌کند.

چگونه از شادوبن خارج شویم؟

بطور معمول مدت زمان شادوبن دو هفته طول می‌کشد اما زمان دقیق آن مشخص نیست. اگر پیج شما شادوبن شده و می‌خواهید راه‌حل آن را بدانید به نکات زیر توجه کنید:

  • فعالیت‌های خود را محدود کنید و از انتشار پست با هشتگ‌های تکراری پرهیز کنید. همچنین سعی کنید چند روز از پیج تان استفاده نکنید.
  • هشتگ های پست های قبلی تان را ویرایش کنید

اینستاگرام هنوز راه‌حل قطعی برای خروج از شادوبن ارائه نکرده و راه‌حل‌های بالا صرفا تجربیات کاربران بوده است. برای پیگیری بهتر می‌توانید مشکل پیج را به پشتیبانی اینستاگرام اطلاع دهید. نتیجه‌گیری در این مطلب سعی کردیم نکات کاربردی و راه‌گشایی را درباره شادوبن شدن بیان کنیم، امیدواریم استفاده لازم را ببرید.

همچنین افرادی که قصد خرید فالوور، لایک، خرید پیج،  بازدید و ویو را برای پیج خود دارند، می‌توانند با خیال راحت از سایت خرید فالوور اینستاگرام تهیه کنند‌. این سایت با پشتیبانی ۲۴ ساعته، تحویل سریع و ضمانت کار خود را تضمین می‌کند. همچنین شما میتوانید برای بازیابی پیج اینستاگرام به سایت خرید فالوور اینستاگرام مراجعه بفرمایید تا در کمترین زمان پیج خود را برگردانید. منبع مقاله

سوالات متداول در مورد شادوبن اینستاگرام

شادوبن شدن چقدر طول میکشد؟

شادوبن شدن در اینستاگرام کاملا موقتی است و کسانی که این اتفاق ناگوار را تجربه کرده اند میگویند نزدیک14 الی روز 16طول میکشد

چه عواملی سبب شادوبن شدن در اینستاگرام میشود؟

استفاده از هشتگ های ممنوعنه استفاده بیش از حد از هشتگ فعالیت های دستی ربات گونه ریپورت شدن حساب کاربریتان

خرید تیک آبی اینستاگرام

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا