یوتیوب

آموزش فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در گوشی و کامپیوتر

5/5 - (1863 امتیاز)

زیرنویس فارسی یوتیوب، از آن‌ جایی که یوتیوب کاربران زیادی از سراسر دنیا دارد، بنابراین ویدیوهایی که در این پلتفرم منتشر می‌شود به زبان‌ های گوناگونی هستند. از طرفی دیگر همه کاربران ایرانی یوتیوب، ویدیوهایی را در یوتیوب مشاهده می‌کنند که به زبان خارجی هستند و تمایل دارند که ویدیو را به زبان فارسی مشاهده کنند.

بنابراین این سوال اساسی پیش می‌آید که آیا می‌توان ویدیوهای یوتیوب را با زیرنویس فارسی مشاهده کرد؟ و اگر جواب بله است، چگونه می‌توان زیرنویس فارسی را به ویدیوها اضافه کرد؟ پلتفرم یوتیوب، امکانات و قابلیت‌های مختلفی را برای حفظ کاربران کنونی خود و جذب کاربران جدید بکار می‌گیرد که قابلیت زیرنویس ویدیوها نیز یکی از ویژگی‌ها و امکانات کاربردی یوتیوب است.

البته لازم به ذکر است که همه ویدیوهای یوتیوب قابلیت زیرنویس فارسی را ندارند و کاربران و صاحبان اثری که ویدیوها را منتشر می‌کنند، باید این قابلیت را به ویدیو خود اضافه کنند. حدود 50 تا 60 درصد ویدیوهای یوتیوب قابلیت زیرنویس را دارند.

یوتیوب امکان فعال کردن زیرنویس را در کامپیوتر به روش معمولی فراهم نموده است‌. اما این امکان به صورت معمولی برای استفاده در گوشی فراهم نشده است. البته با انجام برخی از مراحل و فرایند ها، امکان اضافه کردن زیرنویس فارسی به ویدیوهای یوتیوب در تلفن همراه نیز وجود دارد.

بنابراین ما در این مقاله به نحوه فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر و تلفن همراه می‌پردازیم، پس برای دریافت این آموزش کاربردی تا انتهای این مقاله از سایت خرید فالوور اینستاگرام با ما همراه باشید.

علاوه بر آموزش‌های کاربردی سایت خرید فالوور اینستاگرام، این سایت مرجعی معتبر و شناخته شده برای انجام خدمات شبکه‌های مجازی مختلف نیز است‌.

همچنین شما عزیزان می توانید جهت خرید واچ تایم یوتیوب روی لینک زیر کلیک کنید:

 

فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر

به دلیل تنوع بالای ویدیوهایی که در یوتیوب به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌توان در هر زمینه‌ای ویدیوی مورد نظر خود را به راحتی پیدا کرد. اما بسیاری از ویدیوهای یوتیوب، توسط خارجی‌ ها به اشتراک گذاشته می‌شوند و زبان آن‌ها نیز خارجی است. به همین دلیل بسیاری از کاربران ایرانی یوتیوب نمی‌توانند محتوا و مضمون این ویدیو‌ ها را بفهمند.

همانطور که گفته شد، یوتیوب قابلیت زیرنویس فارسی و زبان‌ های دیگر ویدیوها را در کامپیوتر فراهم نموده است. بنابراین نحوه فعال کردن زیرنویس یوتیوب در کامپیوتر راحت‌تر است.

مراحل فعال کردن زیرنویس ویدیو یوتیوب در کامپیوتر به شرح زیر است.

1-در مرحله اول باید ویدیو را اجرا نمود و گزینه CC آن را فعال نمود.

1-آموزش زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر و تلفن همراه

2-سپس باید بر روی آیکون چرخ دنده که در قسمت سمت راست پایین ویدیو است، کلیک نمود و به قسمت تنظیمات وارد شد‌.

2-آموزش زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر و تلفن همراه

3-در قسمت تنظیمات گزینه‌ای وجود دارد به نام زیرنویس که باید بر روی آن کلیک نمود و سپس گزینه ترجمه خودکار را انتخاب کرد.

3-آموزش زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر و تلفن همراه

4-سپس در قسمت‌ زبان‌ ها باید زبان فارسی را انتخاب و تایید کرد.

4-آموزش زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر و تلفن همراه

با انجام این مراحل، زیرنویس فارسی برای ویدیوهای یوتیوبی که به زبان خارجی هستند فعال می‌شود.

فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در تلفن همراه

برای فعال کردن زیرنویس فارسی در تلفن همراه، باید فرایند پیچیده‌ تری را سپری نمود. زیرا قابلیت فعال کردن زیرنویس در تلفن همراه به طور خودکار وجود ندارد و باید فرایندی را طی کرد تا این قابلیت را فعال نمود.

مراحلی که برای فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در تلفن همراه باید طی شود، به شرح زیر است.

1- در مرحله اول فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در تلفن همراه، باید ابتدا فیلتر شکن را روشن کرد.

2- در مرحله بعدی باید اپلیکیشن یوتیوب را در گوشی خودتان باز کنید.

3- ویدیویی که می خواهید آن را با زیرنویش تماشا کنید را انتخاب و پلی کنید. 

4- به خاطر داشته باشید که همه ویدیو ها زیرنویس ندارند و شما برای اینکه یک ویدیو را با زیر نویس تماشا کنید حتما باید از قبل زیر نویس شده باشد.

5- در قسمت بالا و سمت راست یک آیکون چرخ دنده وجود دارد که باید روی آن ضربه بزنید.

6- بعد از لمس آیکون چرخ دنده گزینه captions را که برایتان به نمایش درآمده است را لمس کنید؛ با این کار تمام زبان هایی که آن ویدیو به عنوان زیرنویس دارد آشکار خواهد شد؛ مثل انگلیسی، فارسی و… 

7- حالا هر کدام از زبان ها را که می فهمید انتخاب کنید تا ویدیو در آن زبان برایتان پخش شود.

8- بعد از طی کردن این مراحل، زیرنویس فارسی برای ویدیو یوتیوب موردنظر فعال می‌شود.

آموزش تصویری اضافه کردن زیرنویس در یوتیوب

نتیجه‌گیری

در میان شبکه‌های مجازی مختلف، یوتیوب یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین آن‌ها است که کاربران زیادی در سراسر دنیا دارد‌ به دلیل پراکندگی جغرافیایی که کاربران یوتیوب دارند، ویدیو‌ های زیادی با زبان‌ های مختلف در این پلتفرم به اشتراک گذاشته می‌شود.

بنابراین حتماً برای کاربران ایرانی پیش آمده است که از ویدیویی در یوتیوب خوششان آمده است، اما به دلیل زبان خارجی که ویدیو دارد، نمی‌توانند منظور و مفهوم آن را بفهمند. در این حالت می‌توان از قابلیت زیرنویس یوتیوب استفاده کرد.

با فعال کردن زیرنویس یوتیوب، می‌توان بدون توجه به زبان ویدیوها به راحتی آن‌ها را تماشا کرد. این قابلیت یوتیوب بسیار کاربردی بوده و تعامل و ارتباط بین یوتیوبرها را چندبار می‌کنند.

یوتیوب، قابلیت زیرنویس را برای کامپیوتر فعال کرده است و می‌توان به راحتی ویدیوهایی که در این پلتفرم به زبان خارجی هستند را نیز مشاهده کرد. امکان فعال کردن مستقیم زیرنویس یوتیوب در تلفن همراه وجود ندارد، اما ما در این مقاله به روشی کاربردی پرداختیم که با بکارگیری این روش، می‌توان زیرنویس ویدیوهای یوتیوب را در تلفن همراه نیز فعال کرد.

برای فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر باید مراحل ساده‌ای را طی کرد. اما فعال سازی زیرنویس یوتیوب در تلفن همراه درصورتی امکانپذیر است که حالت و نمایشگر دستگاه تلفن مشابه با دسکتاپ شود.

سایت خرید فالوور اینستاگرام، مجموعه‌ای معتبر و حرفه‌ای است که خدمات مختلف شبکه‌های مجازی مثل خرید سابسکرایب یوتیوب را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت انجام می‌دهد.

سوالات متداول در زمینه زیرنویس فارسی یوتیوب

آیا می‌توان زیرنویس فارسی ویدیوهای یوتیوب را فعال کرد؟

بله، یکی از قابلیت‌های کاربردی یوتیوب، امکان فعالسازی زیرنویس فارسی یا سایر زبانها است.

آیا امکان فعال کردن زیرنویس فارسی یوتیوب در کامپیوتر وجود دارد؟

بله، با طی کردن مراحلی که در این مقاله توضیح داده شد، می‌توان زیرنویس ویدیوهای یوتیوب را فعال کرد.

 چگونه می‌توان ویدیوهای یوتیوب را در کامپیوتر به زبان فارسی زیرنویس کرد؟

برای فعال کردن زیرنویس فارسی ویدیوهای یوتیوب باید مراحل زیر را به ترتیب طی کرد.، اجرای ویدیو و کلیک بر روی گزینه CC، کلیک بر روی آیکون چرخ دنده و ورود به تنظیمات، انتخاب گزینه زیرنویس و سپس گزینه ترجمه خودکار، انتخاب زبان فارسی در لیست زبان‌ ها

برای فعال کردن زیرنویس یوتیوب در تلفن همراه باید چه شرایطی فراهم باشد؟

برای فعال کردن زیرنویس یوتیوب در تلفن همراه، باید حالت تلفن به حالت دسکتاپ تبدیل شود تا امکانات بیشتری به تلفن همراه افزوده شود.

 آیا همه ویدیوهای یوتیوب دارای زیرنویس هستند؟

خیر، تقریبا 50 تا 60 درصد ویدیو‌ های یوتیوب دارای زیرنویس هستند و امکان فعال کردن زیرنویس فارسی این ویدیوها وجود دارد.

چگونه باید حالت دسکتاپ را برای فعال شدن زیرنویس یوتیوب به تلفن همراه اضافه کرد؟

به منظور تبدیل حالت صفحه تلفن همراه به صورت دسکتاپ، باید بر روی فلش رو به بالا یا آیکون سه نقطه کلیک نمود. سپس فهرستی نمایش داده می‌شود که باید گزینه Desktop Site را انتخاب نمود.

 آیا می‌توان برای ویدیوهای به زبان فارسی نیز زیرنویس فعال کرد؟

بله، امکان فعال کردن زیرنویس یوتیوب برای بسیاری از زبان‌ ها از جمله زبان فارسی وجود دارد.

آیا می‌توان زیرنویس همه ویدیوهای یوتیوب را به صورت یکجا فعال کرد؟

خیر، همانطور که گفته شد، همه ویدیوهای یوتیوب قابلیت فعال کردن زیرنویس را ندارند و باید مراحل فعال کردن زیرنویس فارسی برای همه ویدیوها به صورت جداگانه صورت گیرد.

خرید تیک آبی اینستاگرام

پیشنهاد ویژه

اگر دنبال ورود به اکسپلور اینستاگرام هستید بهترین راه خرید لایک و ویو و سیو پست هست پس بزن رو دکمه پایین

خرید لایک اینستاگرامخرید ویو اینستاگرامخرید سیو پست ورود به اکسپلور اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا